58 کتابفروشی در طرح زمستانه کتاب آذربایجان‌شرقی مشارکت دارند


58 کتابفروشی در طرح زمستانه کتاب آذربایجان‌شرقی مشارکت دارند

تبریز - ایرنا - معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: 58 کتابفروشی در استان در طرح زمستانه کتاب مشارکت دارند.

وحید حسین زاده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه شانزدهمین دوره این طرح همزمان با سراسر کشور از روز گذشته (نهم اسفند) در این استان آغاز شده و تا ۱۶ همین ماه ادامه دارد، افزود: در اجرای این طرح ۳۹ کتابفروشی در تبریز و ۱۹ کتابفروشی در شهرستان های استان مشارکت دارند.

وی اظهار داشت: به علت تداخل ۲ روزه طرح زمستانه کتاب با اجرای طرح «کتاب یار» در تبریز، پیش بینی می شود میزان فروش کتاب در این طرح نسبت به دوره های گذشته با افت مواجه شود.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه روز گذشته در نخستین روز اجرای این طرح ۱۸۰ میلیون تومان کتاب در کتابفروشی های عضو این طرح به فروش رفت، یادآوری کرد: در پانزدهمین دوره طرح پاییزه کتاب در سال گذشته در این استان حدود ۲۰ هزار نسخه کتاب به ارزش حدود ۹۱۶ میلیون تومان فروخته شد.

حسین زاده با اشاره به اینکه طرح های فصلی فروش کتاب جایگاه خود را در بین علاقه مندان به کتابخوانی و کتابفروشی های استان پیدا کرده است، ادامه داد: با توجه به اینکه کتابفروشی ها حلقه پایانی نشر هستند، با تقویت آن ها حلقه های پایینی نشر مانند ناشران و مولفان نیز تقویت شده و انگیزه آن ها برای تولید و نشر کتاب بیشتر می شود.

وی یادآوری کرد: علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می توانند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح زمستانه کتاب ۹۹ و ارایه کارت ملی تا سقف ۲۰۰ هزار تومان کتاب های مورد نیاز خود را با یارانه ۲۰ درصدی تهیه کنند.

گفتنی است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴، برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارتخانه دریافت کنند.

در این طرح‌ها که با نام طرح‌های فروش فصلی مشهور شده‌اند، کتابفروشی‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب‌های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان