واکسیناسیون علیه کرونا در میاندوآب آغاز شد


واکسیناسیون علیه کرونا در میاندوآب آغاز شد

مهاباد- ایرنا- مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ گفت: نخستین مرحله واکسیناسیون علیه بیماری کووید 19 باحضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان در بیمارستان حضرت فاطمه (س) این شهرستان امروز یکشنبه آغاز شد.

سهراب حیدری روز یکشنبه در این آیین اظهار داشت: ۱۵۰ دوز واکسن روسی "اسپوتنیک وی" کرونا به شبکه بهداشت و درمان میاندوآب‌ اختصاص پیدا کرد که امروز واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ آغاز شد.

وی افزود: براساس برنامه وزارت بهداشت، این واکسن در مرحله نخست به کارکنان بخش‌ مراقبت‌ ویژه بیمارستان‌ عباسی به عنوان مدافعان اصلی خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا تزریق می‌شود و در مراحل بعدی براساس اولویت بندی، سایر کارکنان بخش بهداشت و درمان و گروه‌های آسیب پذیر واکسینه می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب بیان کرد: همچنین واکسن در بین کادر درمان برای کسانی تزریق می‌شود که آنتی بادی آنان مثبت نباشد و اگر مثبت باشد تزریق واکسن به دوره‌های دیگر موکول می‌شود.

حیدری با تقدیر از تلاش شبانه‌روزی مدافعان سلامت این شهرستان در دوران شیوع کرونا، گفت: این واکسن در ۲ مرحله تزریق می‌شود که دوز دوم پس از ۱۴ روز انجام می‌گیرد.

وی افزود: این مهم باید مدنظر باشد که آغاز واکسیناسیون کرونا، به معنی پایان کرونا نیست و برای کنترل چرخه انتقال ویروس باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود و هشدارها و اطلاعیه‌های ستاد کرونا را جدی بگیریم.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی ۱۱ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۶۸ شهرستان در وضعیت آبی شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

بر این اساس تاکنون یک میلیون و ۶۲۳ هزار و ۱۵۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۸۱ تن از بیماران مبتلا طی ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۵۹ هزار و ۹۸۰ تن رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...