اصناف بهتر از دیگر اقشار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند


اصناف بهتر از دیگر اقشار پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

اردبیل-ایرنا- فرماندارخلخال گفت: صاحبان واحدهای صنفی و کسبه این شهرستان بیش از سایر اقشار دیگر پروتکل‌های بهداشتی و موارد پیشگیرانه از کرونا را رعایت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، فریدون بابایی در جلسه ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا ویروس خلخال افزود: مشکل امروزی ما در بحث پیشگیری از گسترش کرونا در جامعه تعطیلی و توقف فعالیت‌های اقتصادی کسبه و یا باز بودن بازار این شهرستان نیست.

وی اظهار کرد: در حال حاضر حساسیت در بین بازاریان خلخال نسبت به کرونا بیش از سایر گروه‌های اجتماعی جامعه این شهرستان بوده و ستاد مقابله با کرونای خلخال از آغاز شیوع این بیماری بیشترین همکاری را در خصوص رعایت دستور العمل‌های مقابله با کووید 19را از ناحیه کسبه و صاحبان واحدهای صنفی داشته است.

او بیان کرد: از اغاز شیوع بیماری کرونا در این شهرستان هیچ وقت بدنبال تعطیلی بازار و توقف فعالیت‌های اقتصادی مردم منطقه نبودیم و تنها در شرایطی که بحران شدت گرفته مجبور به اعمال و افزایش برخی محدودیت‌های اجتماعی در سطح بازار شده‌ایم .

فرماندار خلخال با بیان اینکه ادامه فعالیت و یا تعطیلی بازار بستگی به نوع همکاری مردم در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده قاطبه مردم از ماسک دارد، افزود: در یک‌سال اخیر بر اساس گزارشات واصله و بررسی های صورت گرفته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه پایین آمده و عادی انگاری مردم کاهش میزان استفاده از ماسک خصوصا در بین جوانان احتمال شیوع مجدد بیماری و پیک چهارم را قوت می‌بخشد و نگرانی‌ها را افزایش داده است.

وی اظهار کرد: هرگونه بی‌توجهی به موارد پیشگیرانه از کرونا در بین آحاد مختلف مردم علاوه بر احتمال خطرات جانی و افزایش میزان بستری و مرگ و میر برای شهروندان خصوصا افراد در سنین پایین موجب پایین آمدن درآمد بازار و کسبه خواهد شد.

رییس ستاد قرارگاه فرماندهی مقابله با کرونا ویروس خلخال افزود: مسئله‌ای که امروز حائز اهمیت برای کنترل وپیشگیری از همه‌گیری کرونا در این شهرستان است ترویج فرهنگ مقابله با این بیماری در بین آحاد مختلف جامعه از جمله استفاده از ماسک در داخل خانه،ترغیب مردم به پرهیز از میهمانی و دورهمی، ایجاد و افزایش مسئولیت اجتماعی در بین مردم برای پرهیز از برگزاری آئین‌های تشدیدکننده این بیماری همچون عروسی و مجالس ختم است .

خلخال در جنوب اردبیل واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان