ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار 29 درصد افزایش یافت


ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار 29 درصد افزایش یافت

اردبیل - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله‌سوار در 11 ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 29 درصد افزایش داشته است.

کلیم الله وثوقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال در این مدت بیش از ۱۷۲ هزار تن کالا توسط هفت هزار و ۵۱۸ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی تشریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی در این مدت هستند.

وی با بیان اینکه امسال در این مدت در مجموع ۲۹۵ هزار و ۵۱۸ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است، اظهار کرد: میزان صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در ۱۱ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: از این مقدار بیش از ۲۸۰ هزار تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۲۱۲ دستگاه کامیون ایرانی و بیش از ۱۵ هزار تن کالا توسط ۷۶۴ دستگاه کامیون گرجی و سایر ملیت ها از مرز خارج شده است.

وی اظهار کرد: این مقدار کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل محصولات کشاورزی، کاشی، شیشه، نمک، سنگ ساختمانی، پسته، نئوپان، خرما و پلی اتیلن را از جمله عمده کالاهای صادراتی از ایران عنوان کرد.

وثوقی ادامه داد: با تلاش نهادهای مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال جهش تولید باشیم.

وی با بیان اینکه به علت شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار صددرصد کاهش یافته است، گفت: عملیات گندزدایی و ضدعفونی مرتب سالن‌های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا تا عادی شدن شرایط در حال انجام است.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست