فرمانداردشتی: امیدآفرینی در جامعه مهم‌ترین اولویت رسانه‌ها باشد


فرمانداردشتی: امیدآفرینی در جامعه مهم‌ترین اولویت رسانه‌ها باشد

بوشهر-ایرنا- فرماندار دشتی استان بوشهر گفت: رسانه‌ها پل ارتباطی میان مردم و دولت هستند و امیدآفرینی در جامعه باید مهم‌ترین اولویت آنها باشد.

به گزارش ایرنا، عبدالله نادری روز یکشنبه در آیین آغاز بکار پایگاه خبری صدای دشتی افزود: مطبوعات مدیریت کننده افکار عمومی در جامعه هستند و نقدهای رسانه نوعی پیام جامعه است که به منظور اصلاح و توسعه مناطق ارائه می‌شود.

وی مطالبه‌گری را حق رسانه‌ها دانست و اظهار کرد: انتقادها باید با انصاف همراه باشد تا در رشد و آبادانی خللی وارد نشود و مهم‌ترین دغدغه آنها باید حل مسائل و مشکلات با بیان نقدهای سازنده باشد.

نادری ادامه داد: اخبار نادرست باعث یاس و ناامیدی شده و مردم را دچار دوگانگی می‌کند که باید این اقدام خارج از رسالت مطبوعات ‌باشد.

فرماندار دشتی بیان کرد: در شرایط کنونی کشور و هجمه‌های بی‌اساس دشمنان، مطبوعات و رسانه باید با ایفای نقش محوری برای سرافرازی نظام تلاش مضاعف کنند.

نادری به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاها اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها باید مردم را به حضور در این عرصه دعوت کنند تا عشق و علاقه ایرانیان به وطنشان در جهان ثابت شود.

فرماندار دشتی با بیان اینکه این شهرستان دارای شخصیت‌ها و سابقه فرهنگی طولانی و در امر فرهنگ و رسانه نیز زبانزد خاص و عام در استان و کشور است، ادامه داد: معرفی ظرفیت‌های بسیار بالای این منطقه جز با همکاری و هم‌اندیشی میسر نیست و این مهم با حضور رسانه‌ها امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی پایگاه خبری صدای دشتی یک اتفاق خوب در حوزه فرهنگ و رسانه است که می‌تواند در معرفی توانمندی‌های این شهرستان نقش اساسی ایفا کند.

فرماندار دشتی افزود: هم‌اندیشی و انسجام گامی موثر در فعالیت‌ها است که مجموعه این پایگاه خبری باید به آن نگاه ویژه داشته باشد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز با اشاره به اینکه رسانه‌های محلی در فرایند آگاهی و توسعه منطقه نقش تعیین کننده‌ای دارند، اظهار کرد: نقش رسانه‌های محلی در انعکاس رویدادها، وقایع روزمره و تحلیل و بررسی مسائل محلی و منطقه‌ای با اهمیت است و قادرند گام‌های بلندی را در مسیر توسعه جوامع بومی بردارند.

حمید زارعی افزود: به علت جمعیت کم، نبود صنایع و شرکت‌های مهم اقتصادی، حمایت از طرف نهادها و برخوردار نبودن از امکانات مالی و فنی نشریات و سایت‌های مختلفی در سال‌های اخیر تاسیس شده که بعد از فعالیتی کوتاه تعطیل شده‌است.

زارعی اضافه کرد: راه‌اندازی پایگاه برخط صدای دشتی امری نیکو و خجسته است که با تمرکز برای پوشش رویدادهای محلی و پرداختن به مسائل محیطی و مرتبط با اقشار مختلف اجتماعی در قلمرو بخش‌های مختلف جغرافیای دشتی می‌تواند به نقش آفرینی بپردازد.

وی ادامه داد: در چند سال اخیر به مطبوعات و رسانه‌ها توجه ویژه‌ای شده‌است که برگزاری دوره‌های خبرنویسی و خبرنگاری در شهرستان فعالیت‌های موثر در این زمینه است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول