سرمای شدید و اسکان نامناسب زلزله‌زدگان سی‌سخت بسیار نگران کننده است


سرمای شدید و اسکان نامناسب زلزله‌زدگان سی‌سخت بسیار نگران کننده است

امام جمعه شهرستان بهمئی گفت: سرمای شدید هوا و اسکان نامناسب مردم زلزله زده در سی‌سخت بسیار نگران کننده است و همین امر مردم را با سختی مواجه کرده است که مسئولان باید هر چه سریع تر چاره‌ای برای رفع این مشکل بیندیشند.

"حجت الاسلام و المسلمین سید محمدیوسف افروغی" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به زلزله اخیر در شهر دنا (سی سخت)، افزود: از همان ساعت اول که متوجه این زلزله شدیم، با برخی از مسئولان، بویژه امام جمعه محترم شهر سی‌سخت تماس گرفتیم و اعلام آمادگی کردیم.
وی تصریح کرد: در این خصوص و با هماهنگی برخی از مسئولان محلی در شهر بهمئی در ستاد نماز جمعه شهر متنی آماده و شماره حسابی برای دریافت کمک های مردمی نیز تعریف شد و با توجه به فصل سرما و سردسیر بودن شهرستان دنا، بویژه شهر سی‌سخت برنامه ریزی‌هایی برای تهیه چادر با همکاری هلال احمر، سپاه و کمیته امداد انجام شد.
امام جمعه شهرستان بهمئی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی مسئولان و مردم عزیز ایران برای کمک به آسیب‌دیدگان زلزله سی سخت، اظهار کرد: رایزنی‌هایی نیز با مسئولان در آموزش و پرورش داشتیم تا آن ها هم به صورت مستقیم اگر بتوانند اقلامی یا وجوه نقدی را جمع‌آوری کنند.
حجت الاسلام افروغی با بیان این‌که طبق آنچه به صورت میدانی ملاحظه شده، بسیاری از منازل مردم آسیب جدی دیده‌ و قابل سکونت نیستند، تاکید کرد: گرچه مردم از آمار اولیه مبنی بر تعداد خانه‌های خسارت دیده که از رسانه ملی اعلام شده بود گلایه داشتند و آن را واقعی نمی‌دانستند، اما جای خوشحالی همه مسئولان و همه ما در این قضیه این است که به لطف خداوند متعال، تلفات جانی نداشتیم و این موضوع بسیار مسرت بخش است.
وی با اشاره به مشکلات و نگرانی مردم از سرمای شدید هوا به ویژه در شب ها، بیان کرد: یکی از مشکلات خود چادرها است که نمی‌تواند در برابر این سرما مقاومت کند و وسایل گرمایشی مناسب با این چادرها وجود ندارد، مشکل دوم این است که چادرهای هلال احمر معمولاً ظرفیت آن محدود است، در صورتی که بیشتر خانواده‌های آسیب دیده از این زلزله آمار آن ها بین پنج تا شش نفره هستند.
امام جمعه شهرستان بهمئی ادامه داد: در حال حاضر سپاه پاسدران انقلاب اسلامی و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای کمک‌رسانی و ارائه خدمات پای کار هستند و مدیریت خدمات‌رسانی کمی منسجم‌تر شده است، ولی سرمای شدید هوا و اسکان نامناسب مردم بسیار نگران کننده است و همین امر مردم را با سختی مواجه کرده که مسئولان باید هر چه سریع تر در این زمینه چاره ای برای رفع این مشکل بیندیشند.
حجت الاسلام افروغی با بیان اینکه ضعف رسانه‌ای در نشان دادن سختی مردم زلزله زده در سی‌سخت کاملا مشهود است، تصریح کرد: حقیقتاً زلزله در شهر سی‌سخت بسیار خسارت‌بار و سنگین است و با توجه به این که برخی از هزینه‌ها حقیقتاً از عهده خود استان خارج است، نیاز دارد همه نقاط کشور به کمک مردم این منطقه بشتابند.
وی از حضور جهادی و کمک‌های مردمی و نیروهای بسیجی دانشجو و طلاب جهادگر تشکر و خاطرنشان کرد: تمام ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت نماینده ولی فقیه در استان اعلام آمادگی کرده‌اند و کمک‌های متنوعی را به مردم داشته اند و امیدواریم همه مسئولان نیز در این مسئله ورود جدی داشته باشند تا در آینده نزدیک این مشکل برطرف شود و مردم به زندگی عادی و روزمره خود بازگردند و از این درد و سختی رهایی یابند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش