اولین واکنش بازار ارز به وعده ارزانی روحانی / دلار چقدر شد؟


اولین واکنش بازار ارز به وعده ارزانی روحانی / دلار چقدر شد؟

صبح امروز بازار ارز با روندی نزولی آغاز شد اما به نظر میرسد سخنان رئیس جمهور باز هم تاثیری معکوس بر مسیر حرکت نرخ دلار داشته است. نوشته اولین واکنش بازار ارز به وعده ارزانی روحانی / دلار چقدر شد؟ اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، صبح امروز اولین قیمت‌های دلار در بازار آزاد حدود ۲۰۰ تومان کمتر از آخرین قیمت دیروز بود. این روند کاهنده ادامه یافت و حتی نرخ به ۲۵ هزار و ۲۵۰ تومان هم رسید.

ساعاتی پیش اما رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اعلام کرد: قیمت فعلی ارز با واقعیت اقتصاد سازگار نیست و رو به کاهش خواهد بود.

او توضیح داد که در طی سه سال گذشته دولت با مبارزه و تلاش برای خنثی کردن تحریم‌ها توانسته به تامین کالاهای اساسی ادامه دهد.

رئیس جمهور گفته‌های خود را اینطور ادامه داد:با این حال به علت تحمیل هزینه اضافی بر روابط بانکی و تجاری از سوی تحریم‌کنندگان، دچار نوسانات ناخواسته قیمت‌ها شدیم که عوارض آن بر معیشت مردم فشار وارد کرد.

بعد از گفته‌های رئیس جمهور مسیر حرکت دلار باز هم صعودی شد. با وجود این به نظر می‌رسد سیگنال مثبتی که روحانی سعی کرد به بازار بدهد در لحظات ابتدایی باز هم تاثیر عکس گذاشت و دلار را دچار نوسانات کوچک اما افزایشی کرد. تا این لحظه قیمت دلار توسط فعالان بازار ارز ۲۵۳۵۰ تومان گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق