مربیان و مراقبین سلامت نمونه در کردستان تجلیل شدند


مربیان و مراقبین سلامت نمونه در کردستان تجلیل شدند

سنندج ‌‑ ایرنا - مراسم تقدیر از بهورزان، مربیان و مراقبین سلامت نمونه کردستان با حضور وزیر بهداشت و نماینده سازمان بهداشت جهانی به صورت ویدئو کنفرانس همزمان در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که روز یکشنبه با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت و نماینده سازمان بهداشت جهانی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، وزیر بهداشت ضمن قدردانی از اقدامات دلسوزانه بهورزان، مربیان و مراقبین سلامت سطح کشور این قشر را دروازه‌بانان اصلی نظام سلامت در مبارزه با کووید ۱۹ عنوان کرد.

دکتر نمکی در ادامه بهورزان، مربیان و مراقبیت سلامت را عنصری مؤثر در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت کشور برشمرد و اظهار کرد: سودمندترین سرمایه گذاری در جمهوری اسلامی ایران خانه‌های بهداشت و مؤثرترین تربیت شدگان نظام سلامت، بهورزان هستند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این نشست ضمن قدردانی از فعالیت بهورزان، مربیان و مراقبین سلامت استان که در راستای تحقق اهداف نظام سلامت کشور گام‌های مثبتی برداشته‌اند، جایگاه و نقش این قشر را در مدیریت پاندمی کرونا همگام و همراه با کادر بهداشت و درمان بی بدیل نام برد.

ابراهیم قادری حماسه آفرینی بهورزان، مربیان و مراقبین سلامت در بحران کرونا را شایسته تقدیر دانست و گفت: این قهرمانان در همه بحران‌ها ستون محکمی برای خدمت به مردم، وزارت بهداشت و یکی از افتخارات نظام سلامت کشور هستند.

وی با بیان اینکه بهورزان یکی از مؤثرترین حلقه‌های سیستم نظام سلامت هستند که ارایه خدمات اولیه سلامت در دور افتاده‌ترین نقاط را ارائه می‌دهند، افزود: سهم بزرگی از درخشش و موفقیت‌های نظام سلامت در عرصه‌های بین المللی و الگو بودن نظام شبکه‌ای بهداشت در جهان مرهون تلاش‌های خستگی ناپذیر بهورزان است.

در مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه از ۱۰ نفر از بهورزان، مربیان و مراقبیت سلامت استان به عنوان نمونه کشوری تقدیر و تشکر شد.

اکنون در بخش بهداشت ۶۱۸ خانه بهداشت، ۱۴۸ مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و ۱۱۲ پایگاه بهداشتی شهری فعال با ارائه خدمات بهداشتی مانند واکسیناسیون، مراقبت از کودکان زیر ۸ سال، زنان باردار، سالمندان، دانش آموزان و کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، سلامت محیط کار، درمان بیماران مراجعه کننده، خدمات دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان خدمت ارائه می‌کنند.

در حال حاضر ۱۵ بیمارستان دانشگاهی درجه اول، چهار بیمارستان غیر دانشگاهی، سه هزار و ۱۹۲ تخت مصوب، ۴۰۰ پزشک عمومی، ۵۴۰ پزشک متخصص در رشته‌های مختلف، ۴۰ پزشک فوق تخصص، ۳۵۰ دندانپزشک عمومی و ۳۵ دندانپزشک متخصص و فوق تخصص در کردستان مشغول خدمت هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن