هوای مازندران بارانی و سرد می‌شود


هوای مازندران بارانی و سرد می‌شود

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرده است که هوای این استان از فردا دوشنبه تا آخر هفته جاری بارانی و سرد می‌شود.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران روز یکشنبه با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به ورود سامانه سرد بارشی از بعد از ظهر فردا به استان هشدار داد و اعلام کرد که با ورود این سامانه هوای مازندران بارانی می شود و دمای هوا در مناطق مختلف به طور میانگین بین چهار تا پنج درجه کاهش می‌یابد.

طبق این پیش‌بینی، این سامانه سرد بارشی ابتدا از مناطق غربی مازندران وارد می‌شود و سپس تمامی مناطق استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اداره کل هواشناشی مازندران در اطلاعیه پیش بینی هفت روزه خود نوشته است که هوای استان از بعد از ظهر فردا بتدریج ابری و از شب با بارش پراکنده باران و وزش باد همراه می شود که در ارتفاعات با مه‌آلودگی و با بارش برف همراه است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا شرایط جوی استان طی امروز را صاف تا قسمتی ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی کرد و گفت که هوای مازندران در روز دوشنبه هم صاف تا نیمه ابری است و از بعدازظهر به تدریج ابری و از شب با بارش پراکنده و وزش باد همراه می شود.

احمد اسدی شرایط جوی مازندران در روز سه‌شنبه را نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش نسبی دما و بارش پراکنده باران و در ارتفاعات مه‌آلود با بارش پراکنده باران و برف اعلام کرد و افزود : شهروندان استان در روز چهارشنبه نیز شاهد هوای صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما خواهند بود.

وی توضیح داد : با فعال شدن سامانه بارشی از اواخر روز چهارشنبه، شرایط جوی در مناطق مختلف ابری و از شب همراه با بارش باران و در ارتفاعات نیز مه‌آلود با بارش پراکنده برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

اسدی هوای مازندران در روز پنجشنبه را ابری همراه باکاهش دما، گاهی با بارندگی و در ارتفاعات نیز مه‌آلود با بارش برف و وزش باد پیش‌بینی کرد و گفت که در روز جمعه نیز شرایط جوی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد و در ارتفاعات ابری و مه‌آلود همراه با بارش برف و وزش باد است.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر را هم از بعداز ظهر فردا تا آخر هفته جاری مواج و طوفانی پیش بینی کرد.

اسدی گفت که دمای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم ترین ساعت به ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد ولی با ورود سامانه سرد بارشی، میانگین دما از فراد بعد از ظهر تا اواخر هفته جاری به طور محسوسی کاهش می‌یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی لادن طباطبایی از دختر زیبا و جوانش / چقدر زود بزرگ شد+ عکس و بیوگرافی