رانندگان تاکسی در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند


رانندگان تاکسی در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گیرند

عصر خودرو- مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: برخی اصناف درخواست خود را برای در اولویت قرار گرفتن تزریق واکسن کرونا به ستاد ملی کرونا ارائه کرده‌اند، ما نیز این درخواست را داده‌ایم و تقاضا داریم که رانندگان تاکسی که از اقشار آسیب پذیر هستند در اولویت قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: با تاکید بر حساسیت و ضرورت ارائه خدمات توسط ناوگان تاکسیرانی در کشور و با هدف قطع زنجیره کرونا، درخواست قرارگیری رانندگان ناوگان تاکسیرانی در اولویت دریافت واکسن بعد از کادر درمان را داریم و اکنون این تقاضا و درخواست را داده ایم، اما هنوز جوابی دریافت نکرده ایم.

وی ادامه داد: در این درخواست تاکید شده با توجه به حساسیت شغل رانندگان ناوگان تاکسیرانی و لزوم ارائه خدمات توسط آنها و براساس شواهد و اعلام از سوی وزارت بهداشت این قشر از مشاغل گروه های آسیب پذیر هستند و می توانند در جلوگیری از افزایش چرخه انتقال ویروس کرونا موثر باشند و از سویی دیگر این شغل از جمله مشاغلی است که تعطیلی بردار نیست و باید به بطور دائم خدمات ارائه دهد، بنابراین باید در اولویت دریافت واکسن باشند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: در حال حاضر با احتساب رانندگان تاکسی، ون و اتوبوس 400 هزار نفر در بحث حمل و نقل عمومی فعال هستند.

به گزارش ایرنا، تا کنون 1383 نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه 152 نفر فوت کرده‌اند.

درخواست برای تزریق واکسن کرونا از سوی اصناف طی روزهای اخیر افزایش یافته و این درحالیست که بنا بر تاکید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان و سالمندان در اولویت اصلی دریافت واکسن کرونا هستند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز امروز(یکشنبه) در توئیتی تصریح کرد:‌ هیچ تغییری در برنامه جامع واکسیناسیون کرونا اعمال نمی‌شود و جز برای کادر درمان و سالمندان که در معرض خطر قرار دارند، واکسیناسیون «وی آی پی» (VIP) برای افراد و اقشار ویژه نخواهیم داشت.

کیانوش جهانپور در توییت نوشت: تلقیح واکسن کرونا به کادر درمان و سالمندان و جانبازان مقیم آسایشگاهها در هفته جاری به 110 هزار دوز خواهد رسید، تزریق واکسن افراد مشمول فاز1 تا نوروز انجام می شود، هیچ تغییری در اولویت بندی برنامه جامع واکسیناسیون کرونا اعمال نخواهد شد، VIP نخواهیم داشت، لطفا تقاضا نفرمایید.

به گزارش ایرنا، قرار است امروز 250 هزار دوز واکسن سینوفارم اهدایی چین وارد کشور شد. تاکنون دو محموله واکسن اسپوتنیک وی محصول شرکت گامالیای روسیه وارد کشور شده است، محموله اول شامل 20 هزار دوز و محموله دوم شامل 100 هزار دوز واکسن بود که برای واکسیناسیون 60 هزار نفر( هر نفر دو دوز) کفایت می کرد.

واکسیناسیون کرونا در ایران همزمان با دهه فجر و از روز 21 بهمن با واکسیناسیون حدود 10 هزار نفر از کادر درمان با اولویت کارکنان بخش های آی سی یو شروع شد.

بعد از آن بر اساس اعلام وزیر بهداشت، واکسیناسیون حدود 100 هزار نفر از کادر درمان در مرحله دوم واکسیناسیون شروع شد که البته در این مرحله قرار است علاوه بر کادر درمان گروه های آسیب پذیر دیگری از جمله سالمندان، معلولان و جانبازان نیز مشمول این واکسیناسیون قرار گیرند. بر همین اساس واکسیناسیون سالمندان نیز از روز پنجشنبه هفتم اسفند با حضور وزیر بهداشت در آسایشگاه سالمندان کهریزک شروع شد.

سازمان غذا و دارو تاکنون برای پنج واکسن خارجی مجوز مصرف اضطراری صادر کرده است، اولین آنها واکسن اسپوتنیک وی بود . بعد از آن مجوز مصرف اضطراری برای سه واکسن دیگر شامل واکسن کوواکسین ساخت موسسه باهارات بیوتک هند، واکسن آسترازنکا - آکسفورد تولیدی R-pharm روسیه و واکسن آسترازنکا - آکسفورد ساخت شرکت SKBio کره جنوبی را صادر کرد.

آخرین واکسن خارجی که سازمان غذا و دارو برای آن مجوز مصرف اضطراری در ایران صادر کرده، واکسن شرکت سینوفارم چین است. سازمان غذا و دارو چهارم اسفند مجوز ورود و مصرف اضطراری مشروط واکسن BBIBP-corV ساخت شرکت سینوفارم چین را صادر کرد تا سبد خرید مستقیم واکسن کرونا در کشور از پنج منبع خارجی مشخص شود. علاوه بر تلاش برای تولید واکسن کرونا در کشور که به گفته وزیر بهداشت بهار سال آینده وارد بازار می شود. واردات حدود 16.8 میلیون واکسن از سبد کوواکس نیز قرار است در بهار سال آینده به کشور انجام شود.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)