کشته شدن شماری از فرماندهان برجسته نیروهای هادی در مأرب یمن


کشته شدن شماری از فرماندهان برجسته نیروهای هادی در مأرب یمن

همزمان با پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به سمت شهر مأرب در شرق یمن، برخی منابع از کشته شدن تعدادی از فرماندهان برجسته نیروهای هادی خبر دادند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، در درگیری‌های روز شنبه (دیروز) در مناطق کوهستانی منطقه صرواح و البلق الشمالی در غرب استان نفت‌خیز مأرب، تعدادی از فرماندهان مهم و ارشد نیروهای «عبدربه منصور هادی» رئیس‌ جمهور مستعفی یمن کشته شدند.

برخی منابع نیروهای هادی گفتند که سرتیپ «عبدالغنی شعلان» فرمانده نیروهای ویژه هادی در مأرب و سرتیپ «لطف الحوری» رئیس عملیات نیروهای ویژه در درگیری‌های دیروز کشته شدند.

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، «علوی الباشا بن زبع» عضو شورای مشورتی یمن و برخی از فعالان یمن با انتشار مطالبی در شبکه‌های اجتماعی کشته شدن شعلان را خسارت بزرگی برای نیروهای هادی در مأرب برشمردند.

برخی منابع در نیروهای هادی همچنین از کشته شدن تعدادی از فرماندهان نظامی طی دو روز گذشته از جمله سرتیپ «ناصر سعید البرحتی» فرمانده تیپ دوم عملیات مشترک و سرتیپ «عبده علی الوافی» معاون فرمانده تیپ دوم عملیات خبر دادند.

نزدیک به سه هفته است که عملیات آزادسازی استان نفت‌خیز و راهبردی مأرب آغاز شده است. روز شنبه (دیروز) ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با آزادی بلندی‌های «جبل البلق القبلی» یک قدم بزرگ به سمت شهر مأرب برداشتند.

به نوشته منابع خبری یمنی، بلندی‌های البلق از ناحیه غربی مشرف بر شهر مأرب است و از این رو نقطه راهبردی محسوب می‌شود. همزمان پیشروی‌های دیگری نیز در محور شمال غرب و جنوب غرب مأرب نیز صورت گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیروقت خوابیدن مشکلی ایجاد می‌کند؟