شمار قربانیان در ایران از 60 هزار نفر گذشت/توصیه های وزارت بهداشت درباره نحوه استفاده از ماسک


سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به فوت 93 بیمار مبتلا به کووید19 در کشور در شبانه روز گذشته، گفت: با این حساب مجموع قربانیان کرونا در کشور از 60 هزار نفر گذشت.

به گزارش سایت طلا،دکتر سیما سادات لاری، گفت: از دیروز تا امروز ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۴۹۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

لاری بیان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۹۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰ هزار و ۷۳ نفر رسید.

به گفته وی، خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۲۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی افزود: سه هزار و ۷۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: تا کنون ۱۰ میلیون و ۸۵۳ هزار و ۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود:در حال حاضر ۱۱ شهرستان قرمز، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

به گفته وی، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.

 شمار قربانیان در ایران از 60 هزار نفر گذشت/توصیه های وزارت بهداشت درباره نحوه استفاده از ماسک

توصیه های وزارت بهداشت درباره نحوه استفاده از ماسک

دکتر سیما سادات لاری، گفت: استفاده درست و صحیح از ماسک، به عنوان مهمترین عامل بازدارنده از ابتلا به بیماری کووید-19 بسیار حائز اهمیت است. بر این اساس توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از ماسک دقت کنید که ماسک مورد استفاده، آسیب دیده، پاره و یا مرطوب نباشد.

وی افزود: قبل و بعد از استفاده از ماسک دست‌های خود را به خوبی ضدعفونی کرده یا با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه شست و شو دهید. ماسک را به شکلی بر روی صورت قرار دهید که دهان، بینی و چانه به طور کامل پوشانده شود و از عدم ایجاد هرگونه شکاف بین صورت و ماسک اطمینان حاصل کنید.

لاری ادامه داد: در طول مدت استفاده از ماسک از هرگونه لمس آن به طور جدی خودداری کنید. به هنگام صحبت کردن به هیچ وجه ماسک را از صورت خود برندارید. به محض مرطوب شدن ماسک مورد استفاده آن را با ماسک تمیز جایگزین کنید. به هنگام درآوردن ماسک از صورت به هیچ وجه جلوی ماسک را لمس نکرده و آن را از پشت سر خارج کنید. بعد از استفاده از ماسک، ماسک استفاده شده را از خود و سطوح اطراف دور نگه داشته و آن را در داخل سطل زباله در دار بیندازید. بعد از برداشت ماسک از صورت ضمن خودداری از هرگونه تماس دست به صورت، دهان، بینی، چشم‌ها، دست‌ها را ضدعفونی کرده یا با آب و صابون شست‌وشو دهید.

وی گفت: همچنین ضروری است که از استفاده بیش از یکبار ماسک‌های یکبار مصرف به طور جدی خودداری کنید

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

6 سوال مهم که پیش از انتخاب همسر باید پرسید ! | 29.1 هزار پیش فروش محصولات ایران خودرو آغاز شد+جدول | 25.1 هزار عکسی که به شما نشان میدهد که شخصیت قوی دارید یا ضعیف ! | 116.8 هزار زمان رسمی واریز یارانه معیشتی اسفند ماه اعلام شد+ مبلغ | 91.2 هزار گیر کردن عجیب بچه شیرازی در ماشین لباسشویی | 37.9 هزار خبر خوش به کارکنان آموزش و پرورش | 30.9 هزار با این کار ریزش مو های خود را تا ابد متوقف کنید ! | 36.6 هزار قیمت امروز سکه، طلا و دلار، سقوط آزاد قیمت طلا | 77.8 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی