21 هزار کیلومتر کابل خود نگهدار جایگزین سیم مسی شد


21 هزار کیلومتر کابل خود نگهدار جایگزین سیم مسی شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: تاکنون و از ابتدای اجرای طرح‌های سازوکاری پویش هر هفته #الف_ب_ایران 21 هزار کیلومتر کابل خودنگهدار جایگزین سیم‌های مسی در شبکه انتقال برق شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «محمدحسن متولی‌زاده» روز یکشنبه در مراسم افتتاح ۳۵ پروژه سازو کاری با حضور «رضا اردکانیان» وزیر نیرو در محل وزارت نیرو افزود: جایگزین کردن کابل خودنگهدار با سیم مسی یکی از سیاست‌های اصلی شرکت توانیر است که به‌جد دنبال می‌شود.

وی ادامه‌داد: ابتدای امسال هدف‌گذاری شده بود که هشت هزار کیلومتر کابل خود نگهدار با سیم مسی جایگزین شود که تاکنون بیش از این هدف‌گذاری کار انجام شده و این امر در کاهش تلفات شبکه بسیار حائز اهمیت است.

متولی‌زاده، صنعت برق کشور را به دلیل استفاده از سازوکارهای مناسب طراحی شده در بالاترین رده بهره‌وری دانست و خاطرنشان‌کرد: این صنعت با راه‌اندازی سامانه‌های مختلف، توانسته است بهره‌وری را افزایش داده و برق را با بالاترین بازدهی در نیروگاه‌ها تولید و با کمترین تلفات منتقل کند.

مدیرعامل توانیر گفت: از ابتدای امسال تاکنون با بهره‌برداری از چند طرح سازوکاری موفق شده ایم میلیاردها تومان صرفه‌جویی برای کشور ایجاد کنیم و تسهیل خدمات برای مردم فراهم شود.

وی ادامه‌داد: امروز هشت طرح سازوکاری به بهره‌برداری رسید که بهبود ارائه خدمات به مردم را ممکن خواهد کرد.

متولی‌زاده یکی از مهمترین این طرح‌ها را طرح «برق امید» اعلام کرد که هدف اصلی آن تشویق کم‌مصرف‌ها و ترغیب مشترکان پرمصرف به ورود به جرگه خوش‌مصرف‌ها است.

مدیرعامل توانیر افزود: تاکنون ۶۰ میلیون قبض برق صادر شد است و اکنون می‌توان اعلام کرد که این طرح به هدف خود یعنی تشویق کم‌مصرف‌ها و ترغیب پرمصرف‌ها برای کاهش مصرف رسیده است.

به گفته وی، از زمان اجرای این طرح به میزان ۶.۷ درصد از مشترکان پرمصرف کاسته شده است.

متولی‌زاده درباره طرح ارائه خدمات به مردم به صورت غیرحضوری نیز گفت: اکنون بیش از ۷۸ درصد از خدمات از طریق اپلیکیشین «برق من» و ۲۲ درصد نیز از طریق دفاتر پیشخوان به مردم ارائه می‌شود و مراجعه حضوری به شرکت‌های توزیع وجود ندارد.

وی درباره طرح «چاوش» (ارتقای رضایتمندی مشترکان از طریق بهبود ولتاژ تحویلی و راه‌اندازی مرکز ملی پایش کنتورهای هوشمند کشور) گفت: هم‌اکنون ۵۰ درصد از مصرف کشور از طریق این سامانه نظارت و کنترل می‌شود و از طریق همین سامانه نیز توانستیم طرح‌های مدیریت بار در تابستان و زمستان را اجرایی کنیم.

به گزارش ایرنا، امروز همچنین از طرح‌های ایجاد و توسعه طرح «هما» (سامانه هوشمندسازی مراکز اتفاقات و فوریت‌های برق) و طرح «سنم» (سامانه نظارت مکانیزه در طرح‌های توسعه‌ای، تمرکز زدایی و افزایش اختیارات شرکت‌های استانی) نیز رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!