برگزاری کنگره «شعر غدیر» در شیراز به صورت بین المللی


 برگزاری کنگره «شعر غدیر» در شیراز به صورت بین المللی

حجت الاسلام احمدی گفت: کنگره بین المللی «شعر غدیر» در شیراز برای دومین سال در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «وحید احمدی»، امروز (یکشنبه 10 اسفند) در نشست خبری کنگره بین المللی «شعر غدیر» در شیراز با اعلام فراخوان این کنگره گفت: این کنگره برای دومین سال و همزمان با ایام ولادت حضرت علی (ع) برگزار می شود.

مدیر بنیاد غدیر استان فارس افزود: در نوبت اول برگزاری این کنگره که با محوریت «شیراز سومین حرم اهل بیت(ع)» و به صورت ملی برگزار شد شاهد موفقیت مطلوبی بودیم.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب کنگره بین المللی «شعر غدیر» به صورت بین المللی در سال آتی برگزار خواهد شد و از ظرفیت های موجود شهر شیراز به عنوان پایتخت فرهنگ و ادب ایران اسلامی استفاده به عمل خواهد آمد و اصحاب فرهنگ، ادب و شعرای ملی و بین المللی برای حضور در این کنگره و ارسال اثر دعوت می شود.

«مصطفی مشفقیان» نیز در این نشست خبری گفت: امیدواریم این کنگره بین المللی مانند «شب شعر عاشورا» به یک رویداد فرهنگی جریان‌ساز و موج آفرین در سطح کشور تبدیل شود و به واسطه آن به تبیین بهتر فضائل امیرمومنان علی(ع) با زبان شعر و ادب بپردازیم.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز اعلام کرد: از شعرا، ادیبان و فرهنگ‌ وران داخل و خارج از کشور دعوت می‌ شود تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ آثار خود را در بخش‌های شعر کلاسیک، شعر نو و سپید، ترانه و سرود و شعر کودک به صورت فایل پیوست شده به آدرس‌ ghadir.poems@gmail.com ارسال کنند.

پایان پیام/664

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گیتی آذرپی درگذشت