کادر درمانی شاهین‌دژ واکسن کرونا تزریق کردند


کادر درمانی شاهین‌دژ واکسن کرونا تزریق کردند

مهاباد- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ گفت: نخستین مرحله ایمن‌سازی علیه ویروس همه‌گیر کرونا با تزریق واکسن به اعضای کادر درمان این این شهرستان آغاز شد.

امین قلندرزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تزریق واکسن کوید-۱۹ در راستای ایمن سازی و مقابله با کرونا به پرسنل بیمارستان شهید راثی از امروز آغاز و "کوثر رحمتی" متخصص بیماری عفونی این بیمارستان اولین واکسن کرونا را در این شهرستان دریافت کرد.

وی با بیان اینکه در این مرحله ۷۰ دوز واکسن از طرف دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی به شاهین‌دژ ارسال شده است، ادامه داد: بر اساس دستورالعمل های ارسالی، پرسنل بخش آی سی یو جزو گروه اول دریافت کنندگان واکسن بوده و سایر پرسنل که با بیماران کرونا سر و کار دارند واکسن کرونا را به مرور دریافت خواهند کرد.

کادر درمانی شاهین‌دژ واکسن کرونا تزریق کردند

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین‌دژ اضافه کرد: تزریق واکسن بعد از مدافعان سلامت به بیماران خاص و هم چنین مرحله به مرحله طبق اولویت بر اساس دستورالعمل ابلاغی به سایر اقشار مردم و گروه‌های هدف تزریق می شود.

قلندرزاده با تاکید بر اهمیت رعایت ضوابط بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان باید جدی گرفته شود، چون تاثیر این واکسن در طول ماه ها مشخص خواهد شد و جامعه هنوز در معرض تهدید این بیماری قرار دارد، بنابراین نباید به امید واکسن، سایر ملاحظات کمرنگ شود.

وی اظهار داشت: در شرایط فعلی تنها راهی که می‌توان از طریق آن بر بیماری به صورت کامل غلبه و از ابتلا به آن جلوگیری کرد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول پیشگیرانه است.

شاهین‌دژ با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟