شناسایی روزانه 40 بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان باوی


شناسایی روزانه 40 بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان باوی

اهواز - ایرنا - فرماندار شهرستان باوی با تاکید بر جدی گرفتن ویروس کرونا از سوی مردم گفت: روزانه در سه حوزه شهری باوی، 40 بیمار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی می‌شوند. 

منوچهر ورناصری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: روند شیوع این ویروس در شهرستان باوی که چسبیده به اهواز است، افزایشی بوده و از این جهت شرایط ما سخت‌تر است.

وی با بیان اینکه شهر شیبان از توابع شهرستان باوی به دلیل همجواری اهواز، بیشترین آمار مبتلا به کرونا را در باوی به خود اختصاص داده افزود: با توجه به تعطیلی بازارهای اهواز، برخی مردم این شهرستان به شیبان هجوم می‌آورند و این موضوع باعث بالا رفتن آمار بیماری در این شهرستان شده است.

وی گفت:به دلیل اهمیت موضوع در طول هفته، مانور کرونا در سه نوبت در شهر شیبان برگزار شد تا مردم از این بیماری و شدت سرایت آن مطلع شوند. همچنین طرح غربالگری شهید قاسم سلیمانی توسط بسیج و هلال احمر به خوبی درحال اجراست.

ورناصری بیان کرد: کارکنان حوزه سلامت شهرستان باوی ، شبانه روز در حال فعالیت هستند و چند نفر از آنها به کرونا مبتلا شدند، لذا از مردم تقاضا داریم که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه پس از اعلام وضعیت آبی کرونایی در شهرستان باوی، این موضوع برای مردم و مسوولان عادی انگاری شد و این موضوع سبب شد تا مجدد بیماری وارد این شهرستان شود.

روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ تست کرونا در شهرستان باوی انجام می‌شود

فرماندار باوی گفت:گشت‌های مشترک ما با بهداشت و درمان، اماکن و اداره صمت شهرستان باوی روزانه از اصناف سطح شهرها سرکشی کرده و با متخلفان برخورد می‌کنند اگرچه در روزهای اخیر کسبه شهرستان به خوبی پروتکل های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی افزود: برگزاری آیین‌های ترحیم و عروسی در شهرستان باوی ممنوع است و به محض اینکه مطلع شویم آیینی با جمعیت بالا در حال انجام است با همکاری نیروی انتظامی با آنها برخورد می‌کنیم.

ورناصری گفت: روزانه حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ تست کرونا در شهرستان باوی انجام می‌شود و این امر موجب شده تا بیماریابی خوبی داشته باشیم. با افزایش آمار نمونه گیری به دنبال شناسایی و ردیابی بیماران کرونایی هستیم تا پیک جدید کرونا را کنترل کنیم.

هم اکنون ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی، و هشت شهرستان در حالت نارنجی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام از مصرف انرژی بالایی برخوردار خواهد بود