205 عنوان کتاب به تازه‌های نشر استان همدان اضافه شد


205 عنوان کتاب به تازه‌های نشر استان همدان اضافه شد

همدان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار 205 عنوان کتاب در سال جاری خبر داد و گفت: مجوز چاپ به صورت متمرکز و در کمترین زمان برای کتابهای آماده نشر صادر می‌شود.

«احمدرضا احسانی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتابهای یاد شده با بیش از ۱۸۰ هزار شمارگان به تازه های نشر استان اضافه شده اند.

وی اضافه کرد: این کتابها در حوزه‌های علوم خالص، اجتماعی، اسلام، کلیات، هنر، زبان، فلسفه، ادبیات، تاریخ و کودک چاپ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه در این مدت ۳۱۰ مجوز چاپ کتاب در استان صادر شده است گفت: تا پایان سال تعداد قابل توجهی از این آثار چاپ و منتشر می شود.

احسانی خاطرنشان کرد: استان همدان جزو ۱۰ استانی است که از سال ۹۶ مجوز چاپ کتاب صادر می‌کند و از ابتدای امسال این روند سامانه ای شده و در مدت یک تا دو هفته مجوز لازم می‌شود.

او به حمایت از بازار چاپ و نشر اشاره کرد و افزود: برای حمایت از مولفان و ناشران، امسال حدود چهار هزار نسخه از کتاب‌های منتشر شده با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیون ۸۰۰ هزار تومان توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خریداری شده است.

در حال حاضر ۵۰ ناشر در استان همدان فعالیت دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر: تشییع پیکر مرحوم «پرویز داوودی»، معاون اول دولت اول احمدی‌نژاد