آیین نکوداشت 357 شهیده و 247 جانباز زن استان همدان برگزار شد


آیین نکوداشت 357 شهیده و 247 جانباز زن استان همدان برگزار شد

همدان- ایرنا- مراسم نکوداشت 357 شهید و 247 جانباز زن استان همدان روز یکشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار و جمعی از مسئولان و خانواده شهدا در سالن احتماعات استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان روز یکشنبه در این آیین گفت: رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت تاکید کردند بنابراین برگزاری نخستین یاواره شهدای زن با رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی در همدان برنامه ریزی شد.

«احمد عباسیه بزرگی» افزود: استان همدان دارالمومنین و دارالمجاهدین ۳۵۷ شهیده والامقام و ۲۴۷ جانباز سرافراز زن را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی اظهار داشت: به منظور تجلیل از شهدا، جانبازان و آزادگان زن به عنوان کنگره ملی «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» با تاکید استاندار و همت والای مسئولان، جلسه های متعدد در سطح استان و شهرستان های تابعه با حضور فعال دستگاه های اجرایی و دبیری بنیاد شهید برگزار شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ادامه داد: در این راستا برنامه های نکوداشت را به صورت شهرستانی از هشتم بهمن ماه همزمان با سالروز رحلت ام البنین و روز همسران و مادران شهدا شروع کرده و امروز به مناسبت ایام رحلت جانسوز حضرت زینب مراسم نکوداشت استانی با حضور نمادین ۴۰ تن از خانواده های شهدا و جانبازان برگزار شد.

عباسیه بزرگی به بیان بخشی از فعالیت ها و برنامه های صورت گرفته توسط بنیاد شهید همدان پرداخت و افزود: دیدار و دلجویی از خانواده معظم شهدا و جانبازان با حضور مسئولان ادارای و نظامی استان، عطر افشانی و گلباران مزار شهدای زن در شهرستان های تابعه، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری در فضای مجازی و اماکن فرهنگی استان. نامگذاری میادین، معابر و اماکن به نام مادر انقلاب مرحومه سرکار دباغ و شهدای زن توسط شورای نامگذاری و شهرداری ها صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: معرفی خانواده معظم شهدا و جانبازان زن در رسانه ها و سایت های فرهنگی و فضای مجازی، غرس نهال به نام ۳۵۷ شهید زن در سراسر استان، رونمایی از سند سه جلدی ۲ زن شهیده ترور در همدان، ساخت تیزر نکوداشت استانی، تبلیغات شهری از طریق نصب پوستر، بنر و تلویزیون های شهری، تجلیل از مادران شهدا در سالروز شهادت ام البنین و ولادت حضرت زهرا (س)، برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس با موضوع ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت از دیگر برنامه های اجرا شده است.

وی ادامه داد: کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز در همدان همزمان با دیگر استان های کشور با حضور مسئولان ملی و لشکری در ۱۹ اسفند ماه به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس