مراکز نیکوکاری در 402 مدرسه کردستان راه‌اندازی می‌شود


مراکز نیکوکاری در 402 مدرسه کردستان راه‌اندازی می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرسازمان دانش‌آموزی کردستان گفت: در راستای کمک به دانش‌آموزان مستعد بی‌بضاعت و ترویج فرهنگ خیر و احسان در مدارس، مراکز نیکوکاری در 402 مدرسه استان راه‌اندازی می‌شود.

احمد عبداللهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مراکز در راستای اجرای بسته تحولی "هردانش‌آموز یک نقش اجتماعی" و با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی و کمیته امداد امام خمینی(ره) استان راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: در این راستا ۴۰۲ مدرسه که خود تمایل داشتند در سطح استان پیش‌بینی شده و مقدمات کار نیز فراهم است، و این مراکز در خود مدارس و با تشکیل هیات عامل شامل مدیر مدرسه، معاون پرورشی و مسوول انجمن اولیا و مربیان ایجاد خواهد شد.

مدیرسازمان دانش‌آموزی کردستان اضافه کرد: برای هر کدام از اعضا وظایفی مشخص و ابلاغ شده و تلاش می‌شود از این طریق شرایط ادامه تحصیل دانش‌آموزان مستعد بی‌بضاعت فراهم شده و همچنین دانش‌آموزان با فرهنگ احسان و نیکوکاری، کمک به همنوع و قبول مسوولیت اجتماعی آشنا شوند.

وی یادآور شد: از مجموع مدارس استان در یک هزار و ۳۳۹ مورد تشکیلات پیشتازان ایجاد شده و از میان این تعداد ۴۰۲ مدرسه برای مراکز نیکوکاری انتخاب شده است که هم شامل مدارس برخوردار و هم مدارس کم‌برخوردار را شامل می‌شود.

عبداللهی اظهار داشت: مراکز نیکوکاری مدارس با کمک و حمایت اولیای دانش‌آموزان، عوامل مدرسه وخود دانش‌آموزان و همچنین کمیته امداد فعال بوده و از طریق آن به دانش‌آموزان مستعد نیازمند کمک می‌شود.

استان کردستان ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که در یک هزار و ۸۰۰ واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر