استاندار: تشکیل مجمع خیران مسجد ساز در استان مرکزی ضروری است


استاندار: تشکیل مجمع خیران مسجد ساز در استان مرکزی ضروری است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: تشکیل مجمع خیران مسجدساز با هدف صیانت از معنویت و توسعه نهضت مسجد سازی در این استان ضروری است.

سید«علی آقازاده» روز یکشنبه در نشست ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: مجمع خیران مسجدساز باید با همکاری استانداری مرکزی، ستاد اقامه نماز و دبیرخانه این ستاد با هدف متمرکز ساختن کمک‌های خیران در استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: تشکیل مجمع خیران مسجد ساز نقش مهمی در ساماندهی فعالیت‌های عمرانی و ساخت مساجد در استان به همراه دارد.

استاندار مرکزی با یادآوری برگزاری اجلاسیه نماز در استان گفت: این اجلاسیه به صورت مجازی اواخر اسفندماه در سال غدیر استانداری برگزار می‌شود.

آقازاده افزود: نیاز است پیشنهادها و اقدامات لازم توسط دبیرخانه ستاد اقامه نماز برای استفاده هر چه بیشتر از فضاهای معنوی مساجد و ظرفیت‌ جوانان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری نبود مسجد در برخی شهرک‌های اراک خاطرنشان کرد: شهرک‌های فاقد مسجد این شهرستان با تشکیل کارگروهی متشکل از معاونت عمرانی استانداری این استان، شهرداری، اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل راه و شهرسازی استان شناسایی و با کمک خیران مسجدساز و از محل اعتبارات ادارات مربوطه نسبت به ساخت مسجد در این شهرک‌ها اقدام شود.

استاندار مرکزی با یادآوری انعقاد قرارداد و پرداخت حق الزحمه ائمه جماعات ادارات استان نیز گفت: در صورت وجود مشکل در زمینه پرداخت حق الزحمه ائمه جماعات استان، این مشکلات تاپایان سال جاری برطرف و قرارداد سال آینده ائمه جماعات ادارات استان نیز باید ابتدای سال منعقد شود.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: شهرک امین شهرستان اراک، شهرک حمید، جنوب شهرک مشاور و انتهای کوی علم الهدی این شهرستان فاقد مسجد بوده و این مناطق از نظر تراکم جمعیت از اهمیت ویژه‌ای برای ایجاد مسجد برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام «علی رودبارانی» افزود: اقدامات و نشست‌هایی با اداره کل مسکن و شهرسازی برای اختصاص زمین برای ساخت مسجد در این مناطق انجام شده و ۲ نقطه برای احداث مسجد در شهرک الهیه و امین واگذار شده‌ است.

وی ادامه داد: ۱۴۳ نماز جماعت در ادارات استان مرکزی برگزار می شود که قرارداد ۴۳ امام جماعات این ادارات با مشکلاتی مواجه بوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی با یادآوری برگزاری ششمین اجلاسیه نماز در سال جاری گفت: این اجلاسیه با عنوان پیوند نماز، خانه و مدرسه پایان اسفندماه امسال در استانداری برگزار می‌شود.

حجت الاسلام رودبارانی افزود: سه استاد از مرکز تخصصی نماز به استان مرکزی دعوت شده‌اند و در مدت سه هفته روزانه سه نشست توسط این اساتید برای مدیران، دانش آموزان دختر و پسر متوسطه آموزش و پرورش استان برگزار می شود.

وی ادامه داد: ۵۴ برنامه پیش از اجلاسیه به صورت مجازی در شبکه شاد استان مرکزی برگزار می‌شود.

۲ هزار مسجد در نقاط مختلف استان مرکزی با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس دختر برای پروفایل | 80 عکس پروفایل دخترونه زیبا و لاکچری