700 میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی تهران اختصاص یافت


700 میلیارد تومان برای حمل و نقل عمومی تهران اختصاص یافت

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: 700 میلیارد تومان در بودجه 1400 شهرداری تهران در ردیف‌های درآمدی و هزینه‌ای برای توسعه حمل و نقل عمومی مبتنی بر tod (توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی) اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، «سید حسن رسولی» روز یکشنبه در دویست و هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای که به‌طور فوق العاده در نوبت عصر برگزار شد، اظهار داشت: این ۷۰۰ میلیارد تومان شامل دو زیر ردیف، فروش اموالی است که در این زوم ها بارگذاری می‌شود و ارزش افزوده ایجاد می کند و ۴۰۰ میلیارد تومان از آن هم عوارض ساختمانی تا شعاع ۳۰۰ متر است.

وی افزود: یکی از تفاوت های بودجه امسال این است که تبصره ای وجود ندارد که آثار بودجه ای آن در ردیف‌های بودجه دیده نشده باشد.

رسولی تاکید کرد: بخش حمل و نقل ریلی سه بخش لاینفک شامل زیربنا، ناوگان و تجهیزات دارد و همه آن را شامل می شود.

رسولی ادامه داد: درست است که ایستگاه BRT محل سوار و پیاده شدن مسافر است ولی اصلا قابل قیاس با ایستگاه های ثابت مترو نیست.

به گفته وی، این به ضرر حوزه حمل و نقل عمومی است و همچنین ردیف‌های درآمدها را به هم می ریزد.

برای تکمیل مترو ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

«محمد علیخانی» رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: برای تکمیل مترو تهران ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با روند کنونی ۲۰ سال طول می کشد تکمیل شود در حالی که با استفاده از منابع درآمدی زون های تی. او. دی می توانیم این امر بسیار تسریع بخشیم.

وی افزود: در این تبصره پیشنهاد ما اضافه کردن صدور پروانه و گواهی و در نظر گرفتن ایستگاه های بی آر تی و شعاع ۳۰۰ متری است.

علیخانی ادامه داد: شورا در دوره پنجم به درستی توجه به تی او دی را مد نظر قرار داد و اگر این امر نهادینه و اجرایی می شد ما می توانستیم از درآمد این بخش در خصوص توسعه تجهیزات حمل و نقل استفاده کنیم و امروز خیلی روان تر ناوگان حمل و نقل عمومی حرکت می کرد و در شرایط کرونایی به کار می آمد.

وی اظهار داشت: اگر قرار باشد درآمد های در شعاع ۳۰۰ متری در خصوص ایستگاه های حمل و نقل عمومی جدی گرفته نشود نوشتن این برنامه چه فایده ای دارد و امروز هم چیزی قرار نیست از جایی کم شود.

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل شبکه مترو اعتبار نیاز داریم، گفت: اگر با همین روند کنونی پیش رویم یعنی سه هزار و ۵۰۰ میلیارد در سال اعتبار تخصیص یابد تا ۲۰ سال آینده تکمیل نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟