628 کودک کار در مراکز بهزیستی استان تهران ساماندهی شدند


628 کودک کار در مراکز بهزیستی استان تهران ساماندهی شدند

تهران-ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: 628 کودک کار و خیابان امسال توسط این نهاد جمع‌آوری و ساماندهی شدند.

به گزارش ایرنا، امین شاهرخی با بیان اینکه در مراکز جمع آوری کودکان کار، ساماندهی و پذیرش از طریق عنبیه چشم انجام می شود، به خبرنگاران توضیح داد: تنها ۱۲ نفر از کودکان جمع آوری شده جزو افرادی بودند که مجدد به چرخه کار و خیابان بازگشته بودند.

وی با بیان اینکه طرح جامع ساماندهی کودکان کار قرار بود سال گذشته اجرا شود اما به خاطر کرونا به تعویق افتاد، افزود: با این وجود سال گذشته ۶۰۰ کودک کار شناسایی و ساماندهی شدند که خانواده های آنها توانمند و کودکانشان از چرخه تکدی گری خارج شدند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کودکان کار و خیابان توسط بهزیستی حمایت می شوند، گفت: این در شان نظام و شایسته استان تهران نیست که شاهد چنین تصویری هایی از حضور کودکان در چهارراه های پایتخت باشیم.

شاهرخی بیان داشت: جلسه های مختلفی با کارشناسان و جامعه شناسان در خصوص طرح جذب حمایت از کودکان کار و خیابان برگزارشده و دستورالعمل های جامع برای این موضوع طرح ریزی شده است که برای اجرای آن نیازمند همکاری مردم و رسانه های جمعی هستیم.

وی از مردم درخواست کرد: اگر بر سر چهار راه ها کودکان کار را می بینید با شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی تماس بگیرند و اعلام کنند تا مددکاران بهزیستی به سرعت وارد مرحله جمع آوری شوند و در مرحله بعد اگر کسی قصد کمک به کودکان کار را دارد مبلغ کمکی را به حساب مشارکت های بهزیستی تهران واریز کند تا در مسیر درست هزینه شود.

غربالگری معتادان متجاهر در تهران

مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به غربالگری معتادان متجاهر گفت: ۱۸ هزار معتاد از زمان شیوع کرونا تا کنون در این استان ساماندهی شده اند و این طرح همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: همچنین یک مرکز جامع بازپروری معتادان در شهرستان شهریار با روش بدون دارو و ایجاد اشتغال و توانمندی راه اندازی شد و بازگشت معتادان به چرخه اعتیاد با فعالیت مراکز جامع کاهش پیدا می کند.

628 کودک کار در مراکز بهزیستی استان تهران ساماندهی شدند

راه اندازی مراکز مثبت زندگی در استان تهران

وی با بیان اینکه یکی از افتخارات دیگر این نهاد، راه اندازی مراکز بهزیستی کوچک است، گفت: این مراکز به زودی به بهره برداری خواهد رسید و خدمات متنوعی را ارائه خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ابراز داشت: همچنین مراکز مثبت زندگی با ۲۰۸ مرکز در ۱۶ شهرستان استان تهران به بهره برداری می رسد که در آن ۲۲ خدمت ارائه خواهد شد ضمن اینکه دیگر در این مراکز منتظر ورود مددجویان نخواهیم بود بلکه خود مددکاران از خانواده های مددجویان بازدید می کنند و مشکلات و معضلات آن را پیگیر و درصدد رفع آن خواهند برآیند.

وی از کمک های بنیاد مستضعفان به بهزیستی استان خبر داد و گفت: امسال پنج میلیارد تومان از سوی این بنیاد کمک شده است که به حساب مددجویان واریز شده است.

تزریق واکسن کرونا به مددجویان بهزیستی تهران

شاهرخی همچنین از تزریق واکسن کرونا به مددجویان بهزیستی خبر داد و گفت: با حضور وزیر بهداشت تزریق واکسن از روز هشتم اسفند در کهریزک آغاز شده است و این روند ادامه دارد.

وی افزود: ۲۰ هزار دوز واکسن کرونا سهمیه بهزیستی این استان است که به مروز زمان به مددجویان تزریق می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان