جلوگیری از برگزاری 6 مراسم عروسی در پاسارگاد


جلوگیری از برگزاری 6 مراسم عروسی در پاسارگاد

شیراز-ایرنا-مراسم عروسی از جمله آیین‌هایی است که فعالان حوزه سلامت بر عدم برپایی آن در دوران شیوع کرونا تاکید دارند زیرا در چنین آیین‌هایی ویروس کرونا به سرعت قابل انتقال است، از این رو شبکه بهداشت شهرستان پاسارگاد از برگزاری 6 مراسم عروسی در این شهرستان جلوگیری کرد.

به گزارش ایرنا کوروش قنبری، یکشنبه بیان داشت: برگزاری هرگونه تجمع در قالب مراسم عروسی و سوگواری ممنوع است و با برگزار کنندگان مراسم برابر قانون برخورد می‌شود.

وی، با اشاره به گسترش و گردش ویروس کرونای انگلیسی در استان فارس، افزود: از مردم انتظار می‌رود از برگزاری هرگونه مراسم خودداری و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

قنبری اضافه کرد: پس از اینکه موضوع برگزاری ۶ مراسم عروسی در شهرستان پاسارگاد به دست اندرکاران شبکه بهداشت این شهرستان گزارش شد، با پیگیری و گفت و گو با صاحبان این مراسم، با همکاری بخشداری بخش مرکزی و بخش پاسارگاد از برگزاری آنها جلوگیری شد.

به گفته وی، از ابتدای شیوع کرونا تا کنون یک هزار و ۱۵۶ مورد مبتلا به کووید ۱۹ در شهرستان پاسارگاد شناسایی شده است. این شهرستان به مرکزیت سعادت شهر در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

بنا به اظهار سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (دهم اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۹۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

سیما سادات لاری افزود:تا کنون یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۳ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۷۳ نفر رسیده است.

این مقام مسوول بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ شهرستان شامل، شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند، ۳۲ شهرستان نارنجی، ۲۵۱ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل