همگرایی رسانه‌های کردستان در ایام شیوع کرونا بی‌نظیر بود


همگرایی رسانه‌های کردستان در ایام شیوع کرونا بی‌نظیر بود

سنندج - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: همگرایی ایجاد شده بین رسانه‌های استان در اوایل شیوع ویروس کرونا بی‌نظیر بود و رسانه‌های کردستان به طور مطلوب توانستند در بین مردم اطلاع رسانی و آگاه‌سازی کنند.

به گزارش ایرنا، عبیدالله رستمی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج اظهار داشت: هم سویی و همگرایی که در ایام کرونا به ویژه اوایل شیوع این ویروس در استان بوجود آمد موجب شد بدون هیچ حاشیه‌ای آمار و اطلاعات موجود از سوی منابع اصلی به مردم منعکس شود.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از اهالی رسانه استان هم به این ویروس مبتلا شدند اما با این وجود هم بدون هیچ ترس و واهمه‌ای به انجام رسالت خود به نحو احسن پرداختند که این مسئله شایان تقدیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه قلم خبرنگاران باید در خدمت توسعه استان باشد، افزود: خبرنگاران باید نگاهی عمیق به مسایل داشته باشند و علاوه بر دانش و توانمندی در مسایل و مشکلات استان، در زمینه راهکارهای توسعه وارد عمل شوند.

وی در خصوص حمایت‌های مدیران کردستان از رسانه‌های مختلف و فعالان این عرصه اضافه کرد: برای اینکه رسانه‌های استان موفق‌تر و گسترده‌تر در جامعه حضور داشته باشد مدیران از هیچ تلاش و حمایتی دریغ نخواهند کرد.

رستمی یکی از فاکتورهای موفقیت هر رسانه در عصر حاضر را وجود خبرنگاران در بخش‌های تخصصی و ویژه ذکر کرد و افزود: این مهم باعث می‌شود خبرنگار به حوزه کاری خود تسلط کافی داشته باشد و بتواند به طور مطلوب اخبار و رویدادهای آنرا پوشش دهد و به طور مستمر هم پیگیر تغییر و تحولات باشد.

وی یادآور شد: اقدامات و فعالیت‌های مطلوبی توسط دولت و حاکمیت در کردستان انجام شده ولی به طور شایسته تاکنون منعکس نشده و به اطلاع مردم نرسیده است.

وی با تاکید براینکه اهالی رسانه استان با نگاه جامع به انعکاس خدمات نظام و دولت در استان بپردازند، گفت: هر دولتی در ایام پایانی دوره خدمتش در کشورما مورد هجمه و بی مهری قرار می‌گیرد که انتظار می‌رود رسانه‌ها به ویژه رسانه‌های دولتی در چنین شرایطی به ارائه و انتشار فعالیت‌های انجام شده بپردازند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌گری اصل و اساس کار رسانه‌ها است، گفت: رسانه‌ها با نگاه اصلاح گرایانه به نقد مباحث و موضوعات جاری در جامعه بپردازند و بی‌شک این مهم منجر به کار و برنامه‌ریزی بهتر از سوی مسوولان می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه رسانه بلندگوی یک نهاد، سازمان و ارگان خاصی نیست، اضافه کرد: کار رسانه هم تعریف و تمجید از مدیران نیست بلکه با نگاه تخصصی و نقد اصولی و کارشناسی باید به حوادث و رویدادها و موضوعات بپردازند.

هم اکنون کردستان دارای ۶۸ نشریه مکتوب و ۴۱ نشریه الکترونیکی و برخط (پایگاه اطلاع رسانی و خبرگزاری) است و ۱۳۸ خبرنگار در رسانه‌های نوشتاری و الکترونیکی استان فعالیت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها