تعداد قربانیان خودروی بمب گذاری شده در عراق به 7 نفر رسید


تعداد قربانیان خودروی بمب گذاری شده در عراق به 7 نفر رسید

تعداد قربانیان انفجار خودروی بمب گذاری شده در یکی از شهرک های نزدیک مرکز اداری استان الانبار عراق، شهر رمادی به 7 نفر افزایش یافته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از السومریه، روز یکشنبه یک وانت بار پر از مواد منفجره در منطقه حدیث (واقع در نزدیکی رمادی، مرکز استان الانبار غربی) در نزدیکی مکانی که شبه نظامیان قبایل محلی با سربازان عراقی دادار داشتند، پیدا شد.

به گفته این شبکه تلویزیونی، هنگامی که گروه خنثی کننده مین تلاش کردند مین های خودرو را خنثی سازی کنند، خودرویی که توسط شبه نظامیان گروه تروریستی داعش مین گذاری شده بود، انفجار رخ داد.

در میان کشته شدگان فرمانده گروه خنثی کننده مین و شش مبارز قبیله ای وجود دارد، حداقل ۱۱ نفر زخمی شدند.

پیش از این، پورتال خبری عراقی بغداد الایوم گزارش از کشته شدن شش سرباز داده بود.

شبه نظامیان داعش در تابستان ۲۰۱۴ حدود یک سوم خاک عراق را اشغال کردند. در ژوئن همان سال، آنها دومین شهر بزرگ این کشور، موصل را تصرف کردند و آن را پایتخت خلافت خودخوانده اعلام کردند.

در سال ۲۰۱۵، با حمایت ائتلاف بین المللی، نیروهای دولت عراق یک کارزار گسترده را برای آزادسازی مناطق اشغال شده توسط افراط گرایان آغاز کردند.

پس از شکست این گروه در عراق، که مقامات در دسامبر ۲۰۱۷ اعلام کردند، وضعیت امنیتی کشور به طور قابل توجهی بهبود یافته و حملات، از جمله حملات تروریستی و حملات دیگر، فروکش کرده است.

در همین حال، سازمان های امنیتی به عملیات در مناطق مختلف کشور برای از بین بردن اعضای زیرزمینی تروریست ها ادامه می دهند، که ستیزه جویان آنها هنوز به افسران اجرای قانون، ارتش و غیرنظامیان حمله می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خاورمیانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی