هر آن چه از گل آرایی میز بله برون باید بدانید


هر آن چه از گل آرایی میز بله برون باید بدانید

گل آرایی میز بله برون یکی از رسم های زیبایی است که در منزل دختر خانم و قبل از برگزاری مراسم انجام می شود. دختر خانم و یا اعضای خانواده او یک میز با اندازه مناسب را انتخاب کرده تا هدایای خانواده داماد را روی آن قرار داده و عروس و داماد پشت آن بنشینند. […] نوشته هر آن چه از گل آرایی میز بله برون باید بدانید اولین بار در چطور پدیدار شد.

گل آرایی میز بله برون یکی از رسم های زیبایی است که در منزل دختر خانم و قبل از برگزاری مراسم انجام می شود. دختر خانم و یا اعضای خانواده او یک میز با اندازه مناسب را انتخاب کرده تا هدایای خانواده داماد را روی آن قرار داده و عروس و داماد پشت آن بنشینند. با داشتن یک میز تزئین شده زیبا، عکس های شما در روز بله برون بسیار زیبا خواهد شد و یادگاری جذابی برای شما باقی خواهد ماند. اگر قصد دارید خودتان گل آرایی میز بله برون را انجام دهید، خواندن این مقاله نکات کلیدی و مهمی در اختیار شما قرار خواهد داد.

چرا گل آرایی میز بله برون مهم است؟

تصور کنید که شما اتاق و فضایی که مراسم بله برون در آن برگزار می شود را به شکلی زیبا تزئین کرده اید، اما یک میز بزرگ و ساده در یک گوشه آن قرار داده اید تا هدیه های داماد را روی آن قرار داده و خودتان نیز پشت آن برای گرفتن عکس بنشینید. آیا وجود یک میز ساده و یا بزرگ در این فضای تزئین شده جلوه ای نا مناسب ندارد؟ حتما دارد!

از این رو این روزها تزئین و گل آرایی میز بله برون بیش از تزئین فضای منزل و اتاق مورد توجه قرار گرفته است. مطمئن باشید تزئین میز و گرفتن عکس هایی زیبا باعث می شود شما چند سال بعد نیز از دیدن تصاویر یکی از بهترین روزهای زندگی خود لذت ببرید. توجه داشته باشید که اگر فضای خانه شما کوچک است یا مهمانان شما به نسبت زیاد هستند، بهتر است از فضاهای خصوصی مانند سالن عقد برای مراسم خود استفاده کنید. در این حالت این سالنها معمولا فضا را به صورت ساعتی با دیزاین کامل به شما اجاره می دهند و در صورت لزوم پذیرایی کامل را نیز فراهم می کنند.

نکات مهمی که قبل از گل آرایی میز بله برون باید بدانید

گل آرایی میز بله برون به شکل ها و مدل های مختلفی انجام می شود که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهیم شد، اما قبل از دانستن این مدل ها بهتر است با نکاتی مهم و کاربردی راجع به گل آرایی آشنا شوید.

دقیقه 90 کار را شروع کنید!

ممکن است شما استرس برگزاری مراسمتان را داشته باشید و برای آن که خیال خود را بابت هر چیزی آسوده کنید، بخواهید از چند روز قبل کارهایتان را انجام دهید. اما گل ارایی میز بله برون بر خلاف کارهای دیگر، باید در دقیقه 90 انجام شود! اگر از چند روز قبل میز خود را تزئین کنید، گل ها پژمرده و پلاسیده شده و ظاهری نامناسب به میز بله برون شما می دهند.

اول آن که حتما هنگام خرید به تازه و شاداب بودن گل ها توجه کنید. تا لحظه ای که کار گل آرایی میز بله برون را شروع نکرده اید، گل ها را داخل آب بگذارید و گل آرایی را از چند روز قبل شروع نکنید.

هارمونی رنگ ها را بشناسید

ممکن است شما چند گل بسیار زیبا و خوش رنگ را انتخاب کنید اما زمانی که آن ها را کنار یکدیگر قرار می دهید، رنگ آن ها اصلا در کنار یکدیگر زیبا از آب در نیاید. برای آن که گل آرایی میز بله برون شما زیبا شود، قبل از انتخاب هارمونی رنگ ها را شناخته و مطمئن باشید گل هایی که انتخاب می کنید در کنار یکدیگر ظاهر زیبایی خواهند داشت.

رنگ گل ها را با لباس و دیزاین اتاق ست کنید

از دیگر کارهایی که باعث می شود فضای اتاق و یا منزل و عکس های شما حرفه ای و بسیار زیبا شود، ست کردن رنگ گل ها با دیزاین اتاق است. برای مثال اگر شما از بادکنک نیز استفاده می کنید، ست کردن رنگ بادکنک ها با گل ها یک فضای بسیار حرفه ای و زیبا ایجاد می کند. همچنین ست کردن رنگ لباس با رنگ دیزاین نیز یک تکنیک حرفه ای و خاص است. برای مثال اگر رنگ لباس نامزدی شما صورتی است، گل آرایی میز بله برون و انتخاب بادکنک هایی به رنگ سفید و صورتی کم رنگ یک انتخاب عالی برای شما خواهد بود.

هر آن چه از گل آرایی میز بله برون باید بدانید

از سبک های جدید دنیای اینترنت ایده بگیرید

اگر بهانه شما برای انجام ندادن گل آرایی میز بله برون آن است که سلیقه و یا ایده انجام آن را ندارید، دنیای اینترنت راه را برای شما هموار کرده است. کافی است کمی در شبکه های مجازی و موتورهای جست و جو سرچ کنید تا ایده های مختلف و زیبای دیزاین میز بله برون برای شما نمایش داده شود. می توانید از ظرف های مختلف، باکس ها، اسفنج ها و دیگر وسایل مورد نیاز برای گل آرایی استفاده کنید.

در مورد هزینه از گل فروشی مشورت بگیرید

اگر در بودجه خود محدودیت دارید و نمی خواهید برای گل آرایی میز بله برون هزینه زیادی پرداخت نکنید، از قبل با یک گل فروش راجع به گل ها و قیمت های ان صحبت کنید. ممکن است ایده ای که شما در ذهن دارید، به جای خرید گل های گران با گل هایی با قیمت مناسب نیز دیزاین شود.

شاخ و برگ های زائد را بزنید

قبل از آن که کار گل آرایی میز بله برون را شروع کنید، گل هایتان را مرتب و اصلاح کنید. اگر شاخ و برگ اضافی و یا خار دارند، حتما ان ها را کوتاه کنید.

توجه به سایز فضا، میز و گل ها

مساله دیگری که در گل آرایی میز بله برون باید به ان توجه کنید، سایز و اندازه میز، گل ها و فضا است. برای مثال اگر مراسم شما در یک سالن پذیرایی کوچک در آپارتمان برگزار می شود، انتخاب یک میز بزرگ مناسب نخواهد بود. همچنین شما باید به تناسب اندازه گل ها با یکدیگر و با اندازه میز توجه کنید. انتخاب گل های بزرگ در کنار گل های کوچک تقریبا از مد افتاده و بهتر است گل هایی را انتخاب کنید که از نظر سایز و اندازه نیز با یکدیگر تناسب دارند.

سبک های مختلف گل آرایی میز بله برون

سبک فانتزی

در این سبک همان طور که در بالا نیز اشاره شد، از بادکنک های همرنگ با گل ها در دیزاین استفاده می شود. بادکنک ها معمولا به صورت آرک نامنظم در جایگاه خود قرار می گیرند. برای زیباتر شدن فضا، می توانید رنگ لباس ها و یا رنگ کیک را نیز با رنگ گل و بادکنک ها ست کنید.

سبک روستیک

در این سبک از گلدان های کوچک، گل، پارچه های حریر و ریسه های بلند و کوتاه استفاده می شود تا دیزاین میز و فضا به شکلی رویایی و زیبا شود.

سبک لوکس

این سبک یکی از پر طرفدارترین سبک های گل آرایی میز بله برون است که از استندهای آماده برای قرار گرفتن گل ها و دیگر اکسسوری های تزئینی مانند خوراکی ها و وسایل دیگر استفاده می شود.

هر آن چه از گل آرایی میز بله برون باید بدانید

گل آرایی میز بله برون را خودم انجام دهم و یا به یک حرفه ای در این زمینه بسپارم؟

به عنوان بخش پایانی احتمالا این سوال برای شما پیش خواهد آمد که بهتر است گل ارایی مراسم بله برونتان را خودتان انجام دهید و یا آن را به یک حرفه ای بسپارید. انتخاب هر کدام از راه های بالا به سلیقه خودتان، نوع مراسم، میزان بودجه ای که در نظر گرفته اید و غیره بستگی دارد.

اگر می خواهید خودتان گل آرایی میز بله برون را انجام دهید، بهتر از چند روز قبل با چند گل امتحانی، ایده هایی که در ذهن دارید را اجرا کنید تا مطمئن شوید از پس کار برخواهید آمد یا نه!

همچنین اگر مراسم شما یک مراسم ساده و خودمانی است، می توانید دیزاین میز را خودتان به شکلی انجام دهید. اما اگر مراسم شما شلوغ است، در مکان بزرگی انجام می شود و یا لوکس بودن همه چیز برایتان مهم است، می توانید گل آرایی میز بله برون و دیزاین آن را به یک تیم متخصص این کار بسپارید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر