سامانه آبیاری تحت فشار در 400 هکتار از اراضی عجب شیر اجرا شد


سامانه آبیاری تحت فشار در 400 هکتار از اراضی عجب شیر اجرا شد

مراغه - ایرنا - فرماندار شهرستان عجب شیر با اشاره به اینکه تا کنون 400 هکتار از اراضی شهرستان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز و 120 کیلومتر لوله گذاری شده است، گفت: تجهیز یک هزار و 300 هکتار از اراضی شهرستان به سامانه های نوین آبیاری نیز در مرحله اداری است.

عادل اصغرپور روز یکشنبه در گارگروه آب کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست شهرستان عجب شیر خاطرنشان کرد: حمایت از کشاورزان گامی مهم و اثربخش در رونق کشاورزی است و با تمام توان از طرح‌هایی که زمینه توسعه و پیشرفت شهرستان را فراهم می‌کند، حمایت می شود.

وی افزود: ۶۵ درصد مردم این شهرستان در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند و ادارات مربوطه باید هماهنگی های لازم در راستای حمایت و همکاری و همراه کشاورزان برای رسیدن به توسعه پایدار، اشتغالزایی، رشد و شکوفایی تمام توانمندی های بخش کشاورزی که یکی از ظرفیت های مهم شهرستان است در اولویت کاری خود قرار دهند.

فرماندار شهرستان عجب شیر با انتقاد از روند ساخت و سازهای غیرمجاز بر ضرورت حفظ اراضی کشاورزی و ممانعت از تغییر کاربری تاکید کرد و افزود: سازمان های نظارتی طبق قوانین و مقررات با جدیت از اراضی کشاورزی حفظ و حراست کنند.

وی حمایت تمامی دستگاه ها از توسعه طرح های گلخانه ای در این شهرستان را خواستار شد و افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی باید از منابع موجود استفاده بهینه کنیم .

اصغرپور به ساخت شهرک گلخانه‌ای ۳۹ هکتاری شهرستان عجب شیر نیز اشاره و اعلام کرد: زیرساخت‌های این شهرک تکمیل شده است و ۱۹ هکتار از این شهرک طی قراردادی به یک شرکت خصوصی اجاره داده شده و اکنون عملیات احداث سازه گلخانه یکپارچه شیشه‌ای به مساحت ۱۲.۳ هکتار در آن آغاز شده است.

وی از اجرای طرح مشارکتی پایاب سد قلعه چای در۴۰ هکتار از اراضی روستای النجق خبر داد و افزود: طرح آبیاری در اراضی ساحلی سمت راست سد قلعه چای در مرحله اول و در مرحله دوم اراضی ساحلی سمت چپ سد اجرا خواهد شد .

فرماندار عجب شیر همراهی و همکاری کشاورزان و حمایت مسئولین استانی و شهرستانی در اجرای پایاب سد قلعه چای که هفت هزار و ۵۰۰ هکتار را تحت پوشش قرار خواد داد را خواستار شد و اظهار داشت: این طرح به دلیل محدودیت‌های منابع مالی توسط کشاورزان و به صورت خود اجرایی و مشارکتی اجرا می‌شود.

فرماندار شهرستان عجب شیر با اشاره به کاهش بارندگی های سال جاری و لزوم ترویج اصلاح الگوی کشت و تشویق کشاورزان به کاشت محصولاتی با نیاز آبی کم، گفت: با توجه به کاهش آب کشاورزی ضروری است که نظارت های بیشتری در خصوص جلوگیری از افزایش سطح کشت انجام شود.

وی با اعلام اینکه از سرمایه گذاران صاحب زمین در بخش آبزی پروری و پرورش ماهی در پایاب سد قلعه چای با اعطای تسهیلات بانکی حمایت می شود، افزود: موافقت لازم توسط امور آب استان جهت پرورش ماهی در پایین این سد کسب شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


امشب ماه صورتی را در آسمان ببنید