امام جمعه نیر: نهادهای فرهنگی به وظایف خود درست عمل کنند


امام جمعه نیر: نهادهای فرهنگی به وظایف خود درست عمل کنند

اردبیل - ایرنا- امام جمعه شهرستان نیر گفت: اگر 27 نهاد فرهنگی موجود در کشور به وظایف خود به درستی عمل کنند قطعا کشور از لحاظ فرهنگی دچار ضعف و کمبود نخواهد شد.

امام جمعه نیر: نهادهای فرهنگی به وظایف خود درست عمل کنندحجت الاسلام آیت امام جمعه نیر: نهادهای فرهنگی به وظایف خود درست عمل کنندنعمتی روز یکشنبه در همایش روحانیون شهرستان نیر افزود: سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه بهبود عملکرد مساجد و ساماندهی هیات امنای مساجد را باید در دستور کارخود قرار دهد تا مشکلی بر سر راه توسعه فعالیت‌های مساجد ایجاد نشود.

وی همچنین بر فعال‌تر شدن ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

امام جمعه نیر همچنین به نقش روحاینون در جامعه اشاره کرد و بیان کرد: روحانیت در کنار امور تبلیغی باید در متن جامعه وارد شوند، آنها باید در عرصه تولید و کشاورزی وارد شوند و در این راستا مسئولان نیز باید حمایت کنند.

او همچنین حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در منطقه را مهم برشمرد و گفت: روحانیون پرچمدار هر منطقه هستند و حمایت آنها از سرمایه گذاران در مطنقه خود مهم می‌باشد.

امام جمعه نیر به انتخابات پیش‌رو هم اشاره کرد و گفت: قوام نظام به انتخابات است و روحانیون باید معیارهای فرد اصلح را به مردم یادآوری کنند تا شاهد انتخابات پرشکوه و درستی در کشور و منطقه باشیم
شجاع اقبالی فرماندار شهرستان نیر هم گفت: در این شهرستان ۷۳ طرح اقتصادی و تولیدی اجرا شده و یا در مرحله تکمیل برای اجراست.

وی به اهمیت نقش روحانیون در روشنگری مسائل جامعه اشاره کرد و گفت: آگاهی‌دهی مردم در مقابل هجمه‌ها و تبلیغات دشمنان توسط روحانیون حائز اهمیت می‌باشد.

او اضافه کرد: نقش علما و روحانیت در فرهنگ‌سازی و رشد و اعتلای مبانی دینی و اخلاقی جامعه بسیار مهم و بی‌بدیل است به نحوی که تببین درست و دقیق حقیقت اسلام، معارف اهل بیت(ع) و انقلاب برای مردم به خصوص نسل جوان به عنوان یکی از وظایف محوری روحانیون، بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کنند.

وی گفت: روحانیون همواره نقش ارزنده و مهم در دفاع از دستاوردهای انقلاب داشته‌اند و با حضور در همه صحنه های حساس و هدایت مردم این نقش خود را ایفا کرده اند.

شهرستان نیر در جنوب غرب اردبیل واقع است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام