شبکه فرسوده توزیع آب آشامیدنی شهر مشهد ریزه تایباد اصلاح شد


شبکه فرسوده توزیع آب آشامیدنی شهر   مشهد ریزه   تایباد اصلاح شد

مشهد- ایرنا- مشکل فرسودگی قسمتی از آب آشامیدنی شهر مشهد ریزه از توابع بخش میان ولایت تایباد در شرق خراسان رضوی با اصلاح شبکه توزیع آب در این منطقه برطرف شد.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: اصلاح ۲ هزار و ۱۵۰ متر لوله فرسوده در ابعاد مختلف و اجرای خط انتقال آب به طول هزار و ۵۰ متر از چاه روستای " ریزه " به مخزن شهر " مشهد ریزه " از مهمترین اقدامات فنی انجام شده این پروژه بود.

محمد امین باباغیبی افزود: برای این طرح که به صورت مشارکتی با اهالی این منطقه انجام شد افزون بر هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و با این اقدام مشکل آب شرب افزون بر هزار مشترک در این منطقه روستایی برطرف شد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر جا به جایی، حفر و تجهیز چاه شماره ۲ و سه تایباد، حفر و تجهیز چاه آب آشامیدنی شهر " کاریز " و روستایی " سرخسرا " و " سمنگان " از مهمترین پروژه های در دست اجرای شهرستان آب و فاضلاب تایباد است که برای بهره برداری نهایی از آنها بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد به فرسوده بودن شبکه توزیع روستایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شبکه توزیع روستایی تایباد ۳۶۰ کیلومتر است که ۱۰۰ کیلومتر آن معادل ۲۰ درصد فرسوده است.

باباغیبی افزود: در حال حاضر مشترکان روستایی تایباد در حوزه مسکونی، تجاری، صنعتی و سایر مشترکان ۴۱ میلیارد ریال بدهی دارند.

شهرستان تایباد هفت مجتمع آبرسانی روستایی با ۴۸۰ کیلومتر خط انتقال دارد.

این شهرستان ۱۳۸ هزار نفری متشکل از ۲ بخش مرکزی و میان ولایت با ۳۸ روستا در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد