هواپیماهای حامل محصولات کشاورزی یارانه سوخت دریافت می‌کنند


هواپیماهای حامل محصولات کشاورزی یارانه سوخت دریافت می‌کنند

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس با اختصاص یارانه سوخت برای هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز -یکشنبه- در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، با الحاق یک بند به تبصره (۱) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در این بند الحاقی آمده است: سازمان برنامه و بودجه موظف است به منظور حمایت از توسعه صادرات محصولات کشاورزی به ویژه به کشورهای همسایه و اتحادیه اوراسیا، نسبت به تأمین مالی حمل و نقل هوایی (محاسبه قیمت سوخت هواپیماهای باری حامل محصولات کشاورزی به مقاصد فوق معادل با نرخ سوخت تحویلی به هواپیماهای مسافربری) به میزان ۲۰ درصد اعتبارات جوایز و مشوق‌های صادراتی، و همچنین ۲ هزار میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از حقوق ورودی اقدام نماید. شیوه‌نامه نحوه پرداخت این اعتبارات با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت (سازمان توسعه تجارت ایران) تدوین می‌شود.

سیدجواد ساداتی نژاد پیشنهاددهنده این بند الحاقی گفت:، تصویب این بند در بودجه ۱۴۰۰ موجب رشد صادرات و توسعه صادرات محصولات کشاورزی می شود.

رییس کمیسیون کشاورزی گفت:یکی از مسیرهایی که می تواند این مشکل را حل کند استفاده از حمل و نقل هوایی برای کشورهای اوراسیا و همسایه است، این ممساله می‌تواند کشاورزی ما را نجات دهد.

وی تصریح کرد: اگر هواپیمای باری بخواهد محصولات باری ما را به کشورهای همسایه منتقل کند، هیچ یارانه‌ای دریافت نمی‌کند و بنزین آن با نرخ آزاد محاسبه می‌شود در حالی که در همه جای دنیا به صادرات کشاورزی یارانه اختصاص پیدا می‌کند.

ساداتی نژاد افزود: در این بند الحاقی از دو محل برای صادرات محصولات کشاورزی یارانه پیش‌بینی شده که از محل اعتبارات جوایز و همچنین ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمدهای حقوق ورودی دیده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها