درآمد گردشگری ترکیه 65 درصد کاهش یافت


درآمد گردشگری ترکیه 65 درصد کاهش یافت

به گزارش دنیای سفر به نقل از یورونیوز؛ موسسه آمار ترکیه روز جمعه 29 ژانویه (10 بهمن) اعلام کرد به دلیل همه گیری کووید-19، درآمد این کشور از صنعت گردشگری در سال گذشته 65.1 درصد نسبت به سال قبل از آن (2019) کاهش داشته و بالغ بر 12.6 میلیارد دلار شده است. طبق این گزارش 9 میلیارد و 998 میلیون و 320 هزار دلار از این درآمد حاصل از سفرهای فردی گردشگران...

درآمد کشور ترکیه از صنعت گردشگری در سال گذشته ۶۵.۱ درصد نسبت به سال قبل از آن (۲۰۱۹) کاهش داشته و بالغ بر ۱۲.۶ میلیارد دلار شده است.

به گزارش دنیای سفر به نقل از یورونیوز؛ موسسه آمار ترکیه روز جمعه ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) اعلام کرد به دلیل همه گیری کووید-۱۹، درآمد این کشور از صنعت گردشگری در سال گذشته ۶۵.۱ درصد نسبت به سال قبل از آن (۲۰۱۹) کاهش داشته و بالغ بر ۱۲.۶ میلیارد دلار شده است.

طبق این گزارش ۹ میلیارد و ۹۹۸ میلیون و ۳۲۰ هزار دلار از این درآمد حاصل از سفرهای فردی گردشگران و ۲ میلیارد و ۶۰ میلیون و ۹۹۹ هزار دلار آن حاصل از سفر با تورهای گردشگری به دست آمده است.

از سوی دیگر هزینه های گردشگری نیز ۷۴.۹ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش یافت و به رقم ۱.۱ میلیارد دلار رسید. این رقم در واقع شامل هزینه های شهروندان ترکیه است که در سال گذشته اقدام به سفر به خارج از این کشور کرده اند.

صنعت گردشگری جهان در ۵ ماه ۳۲۰ میلیارد دلار زیان کرد

طبق این گزارش، شمار گردشگران ۶۹.۵ درصد کاهش یافت و به رقم ۱۶ میلیون نفر رسید که ۸۰.۳ درصد آن ها اتباع خارجی بودند و ۱۹.۷ درصد نیز شهروندان ترکیه بودند که در خارج از این کشور زندگی می کنند.

دو سوم بازدیدکنندگان خارجی برای تفریح، ورزش و فعالیت های فرهنگی به ترکیه سفر کردند در حالی که تقریبا همین تعداد از شهروندان ترکیه که در خارج از این کشور ساکن هستند برای دیدار با اقوام و دوستانشان به این کشور رفتند.

در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ درآمد گردشگری ترکیه به نصف کاهش یافت و بالغ بر چهار میلیارد دلار شد که این موضوع به دلیل ترس از سفر به خاطر شیوع کرونا و محدودیت ها بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نیست