امام جمعه تبریز: استفاده از داشته‌های ادبی و هنری دفاع مقدس ضروری است


امام جمعه تبریز: استفاده از داشته‌های ادبی و هنری دفاع مقدس ضروری است

تبریز-ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: استفاده درست و منطقی از داشته های ادبی و هنری به منظور درک مفاهیم دوران دفاع مقدس لازم و ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه در مراسم رونمایی از پوستر سومین جشنواره فعالان فضای مجازی دفاع مقدس و مقاومت با اشاره به اهمیت پرداخت به موضوع دفاع مقدس و جبهه مقاومت، افزود: باید به صورت منسجم برای گسترش فرهنگ دفاع مقدس تلاش کنیم چرا که اگر فرهنگ دفاع مقدس در شریان های جامعه جاری و ساری شود، کشور بیمه خواهد شد.

وی فرهنگ دفاع مقدس را یکی از بهترین نسخه های غلبه بر مشکلات کشور دانست و اظهار داشت: باید توجه داشت که دوران هشت سال دفاع مقدس بخشی از هویت ایرانی ها است و این فرهنگ اصیل و مردمی باید برای همیشه تاریخ زنده و پویا بماند.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه نباید اجازه بدهیم دفاع مقدس مورد غفلت واقع شود، یادآوری کرد: رسانه های داخلی به مناسبت های مختلف به دفاع مقدس پرداخته اند اما با توجه به گستره و عظمت دفاع مقدس کارهای انجام شده به هیچ عنوان کافی نیست.

وی با تبیین ضرورت استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای نشر معارف دفاع مقدس، ادامه داد: امروز اثری که فضای مجازی بر آحاد مردم دارد بیش از سایر رسانه هاست و باید با استفاده حداکثری از این امکان، برای نشر معارف دفاع مقدس تلاش کرد.

حجت الاسلام آل هاشم شناخت ذائقه عموم را بسیار مهم خواند و بر تولیدات تخصصی در حوزه دفاع مقدس تاکید کرد.

وی به اقبال جوانان و نوجوانان به مکتب عاشورا و دفاع مقدس اشاره و اضافه کرد: نباید از ظاهر افراد قضاوت کنیم؛ اکثر جوانان و نوجوانان دلداده معارف عاشورا و دفاع مقدس هستند و بنده اخیراً در مسیر نماز جمعه به جوانانی برخوردم که همگی علیرغم پوشش ظاهری متفاوت، دلداده اهل بیت و بچه هیئتی و اهل راهیان نور بودند و اینها نشانه های بزرگی برای نشر معارف دفاع مقدس است.

حجت الاسلام آل هاشم برگزاری جشنواره های مختلف به خصوص در حوزه دفاع مقدس را ارزشمند و دارای برکات زیاد خواند و گفت: این جشنواره می تواند مسیر روشنی را فرا روی متولیان قرار دهد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: سومین جشنواره فعالان فضای مجازی دفاع مقدس و مقاومت کشور به میزبانی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

سردار اصغر عباسقلی زاده افزود: این جشنواره برای اولین بار به میزبانی این استان برگزار می شود و قبل از این توسط بنیاد کشوری برگزار می شد.

در این مراسم از پوستر سومین جشنواره کشوری فعالان فضای مجازی دفاع مقدس و مقاومت رونمایی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید