سیاحت در آنگولا؛ گردش با ماشین، از دل کوه و دشت تا ساحل دریا


سیاحت در آنگولا؛ گردش با ماشین، از دل کوه و دشت تا ساحل دریا

شکی نیست که آنگولا یکی از زیباترین کشورهای جهان است که باید از آن دیدن کرد. اعضای یک گروه گردشگری تصمیم گرفته اند با دوستان و خانوادهٔ خود از آنگولا دیدن کنند. سفر از بندر لواندا آغاز می شود. آلفردو اولیویه را، راهنمای گردشگری می گوید: «سفر زمینی با ماشین سرگرمی محبوب ماست. آنگولا هم شرایط این کار را دارد. آفریقاست. به نظر من هرکس باید یک خودروی...

این برنامهٔ سیاحت در آنگولا، به سفر با ماشین برای کشف شهر، روستا و طبیعت بی نظیر این کشور آفریقایی اختصاص دارد.

شکی نیست که آنگولا یکی از زیباترین کشورهای جهان است که باید از آن دیدن کرد. اعضای یک گروه گردشگری تصمیم گرفته اند با دوستان و خانوادهٔ خود از آنگولا دیدن کنند. سفر از بندر لواندا آغاز می شود.

آلفردو اولیویه را، راهنمای گردشگری می گوید: «سفر زمینی با ماشین سرگرمی محبوب ماست. آنگولا هم شرایط این کار را دارد. آفریقاست. به نظر من هرکس باید یک خودروی طبیعت گردی داشته باشد و جاهای تماشایی را ببیند و این لحظات فوق العاده را تجربه کند.»

گروه گردشگران از بندر لواندا تا دهانهٔ رودِ اونزوو، سفری ۱۳۰ کیلومتری دارند و در چند نقطهٔ تماشایی مسیر توقف می کنند. در این سفر ۲۱ خودرو هم مسیر هستند. گروه اول از بندر لواندا راهی استان نزدیک بنگوو می شود تا همزمان در شهرها و روستاهای این نواحی گردش کنند.

یوری مایو گی ماراس، مدیر باشگاه گردشگری با خودرو «آنگولا گروپ» می گوید: «سفر با ماشین شخصی حس راحتی بیشتری دارد. آنگولا هم کشوری عظیم و بکر است که جاها و چیزهایی زیادی برای دیدن دارد، نه فقط برای آنگولایی ها، که برای تمام دنیا. ما هم می خواستیم با لندکروزهای باشگاه مان از این موقعیت بهره ببریم.»

وقتی از جادهٔ اصلی به سوی سواحل می رویم، مناظر بدیعی در انتظار ماست. لیفون، نام یکی از این مناطق است که از فراز صخره ها منظره ای فوق العاده دارد، جایی که در این سفر باید حتما از آن دیدن کرد.

گروه مسافران سپس راهی دشت ماسه ها می شود، جایی که هیجان در آن اوج می گیرد. همهٔ رانندگان عاشق سفر و طبیعت گردی اند و البته، به خوبی آگاهند که باید مراقب زیست بوم باشند.

آدلینو چاوز، گردشگر آنگولایی دربارهٔ لزوم حفظ زیست بوم می گوید: «من معمولا به هرجا که بروم آنجا را تمیزتراز قبل ترک می کنم. می شود مسئولانه تفریح کرد؛ چه طبیعت گردی باشد چه شکار و ماهیگیری. اگر خودمان عادت به حفظ محیط زیست را ایجاد کنیم، ۲۰ سال بعد هم بچه های خودمان به همین شکل اینجا تفریح می کنند.»

سپس خودروها به مقصد، یعنی دهانهٔ رودخانه اونزوو می رسند. سمت چپ رودخانه قرار دارد و سمت راست دریا. این سفر را می شود دو ساعته انجام داد یا آنکه چندین بار در مسیر ایستاد. از این جا تا پایتخت کمتر از ۱۰۰ کیلومتر راه است، و با این حال محیطی بسیار پاک و سرزنده دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گردشگری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود