عامل اقتدار ایران توجه به علم و دانش است 


عامل اقتدار ایران توجه به علم و دانش است 

یاسوج- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: عامل اقتدار کنونی ایران در زمینه های مختلف توجه به علم، دانش، دانشگاه ها و دانشگاهیان است. 

به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی روز یکشنبه در نشست با جمعی از مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: نباید از چنین موضوع مهمی که موجب توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور در تمامی ابعاد شده غفلت کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) در بحبوحه جنگ تحمیلی در پیامی فرمودند که اکنون نوبت نهضت علمی در کشور است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور بیان کرد: ایشان راه حل تمامی مشکلات، محدودیت‌ ها و آسیب های ایران را قوی شدن جریان علمی می دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی عنوان کرد: جریان علمی در کشور به راه افتاده و هم ‌اینک نیز ایران در این زمینه به قله رسیده است.

وی ابراز داشت: پیشرفت ‌های چشمگیر علمی کشور در حالی کسب شده که علم، دانش، دانشمندان و دانشگاهیان ایران تحریم بوده اند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: امروزه علاوه بر نظامیان و مقام های سیاسی ایران دانشمندان آن نیز از سوی دشمنان ترور می‌ شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی اظهار داشت: ترور دانشمندان کشور یکی از اهرم های دشمنان برای وارد کردن فشار بر فضای علمی ایران است.

وی افزود: هیچ کشوری این توان علمی بالا را به ایران نداده بلکه نتیجه تلاش، همت، عزم و اراده راسخ دانشمندان آن بوده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور بیان کرد: چنانچه قطار تولید علم و دانش کشور کُند یا متوقف شده و دانشمندان آن مورد بی ‌توجهی قرار گیرند باید نگران آینده بود.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی عنوان کرد: ایران با وجود برخورداری از یک درصد جمعیت جهان ۲ درصد حجم تولید دانش دنیا را داشته و از نظر تولید مقالات علمی باارزش نیز ۳.۵ درصد تولید علم دنیا را دارد.

وی ابراز داشت: این امر نشان می‌دهد که ظرفیت ‌های علمی کشور اتفاقی، جرقه ‌ای و صاعقه‌ ای نبوده بلکه یک جریان مداوم است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: سه رسالت و رویکرد مهم دانشگاه های کشور شامل تولید علم، تربیت کارشناسان و متخصصان برای بدنه اجرایی کشور و حل مسائل جامعه در حوزه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، زیست محیطی و بهداشتی است.

وی اظهار داشت: تمدن غرب دچار چالش اساسی شده و در حال فروپاشی است و غربی‌ها نیز به لحاظ علمی و تکنولوژی رقبای جدی پیدا کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...