عامل اقتدار ایران توجه به علم و دانش است 


عامل اقتدار ایران توجه به علم و دانش است 

یاسوج- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: عامل اقتدار کنونی ایران در زمینه های مختلف توجه به علم، دانش، دانشگاه ها و دانشگاهیان است. 

به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی روز یکشنبه در نشست با جمعی از مسؤولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ های کهگیلویه و بویراحمد که در یاسوج برگزار شد، اظهار داشت: نباید از چنین موضوع مهمی که موجب توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور در تمامی ابعاد شده غفلت کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) در بحبوحه جنگ تحمیلی در پیامی فرمودند که اکنون نوبت نهضت علمی در کشور است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور بیان کرد: ایشان راه حل تمامی مشکلات، محدودیت‌ ها و آسیب های ایران را قوی شدن جریان علمی می دانستند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی عنوان کرد: جریان علمی در کشور به راه افتاده و هم ‌اینک نیز ایران در این زمینه به قله رسیده است.

وی ابراز داشت: پیشرفت ‌های چشمگیر علمی کشور در حالی کسب شده که علم، دانش، دانشمندان و دانشگاهیان ایران تحریم بوده اند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: امروزه علاوه بر نظامیان و مقام های سیاسی ایران دانشمندان آن نیز از سوی دشمنان ترور می‌ شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی اظهار داشت: ترور دانشمندان کشور یکی از اهرم های دشمنان برای وارد کردن فشار بر فضای علمی ایران است.

وی افزود: هیچ کشوری این توان علمی بالا را به ایران نداده بلکه نتیجه تلاش، همت، عزم و اراده راسخ دانشمندان آن بوده است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور بیان کرد: چنانچه قطار تولید علم و دانش کشور کُند یا متوقف شده و دانشمندان آن مورد بی ‌توجهی قرار گیرند باید نگران آینده بود.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی عنوان کرد: ایران با وجود برخورداری از یک درصد جمعیت جهان ۲ درصد حجم تولید دانش دنیا را داشته و از نظر تولید مقالات علمی باارزش نیز ۳.۵ درصد تولید علم دنیا را دارد.

وی ابراز داشت: این امر نشان می‌دهد که ظرفیت ‌های علمی کشور اتفاقی، جرقه ‌ای و صاعقه‌ ای نبوده بلکه یک جریان مداوم است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی گفت: سه رسالت و رویکرد مهم دانشگاه های کشور شامل تولید علم، تربیت کارشناسان و متخصصان برای بدنه اجرایی کشور و حل مسائل جامعه در حوزه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، زیست محیطی و بهداشتی است.

وی اظهار داشت: تمدن غرب دچار چالش اساسی شده و در حال فروپاشی است و غربی‌ها نیز به لحاظ علمی و تکنولوژی رقبای جدی پیدا کرده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول