بازداشت عضو شورای شهر داریون شیراز و مدیر سابق جهرم


بازداشت عضو شورای شهر داریون شیراز و مدیر سابق جهرم

شیراز-ایرنا- رییس کل دادگستری استان فارس گفت: ظرف روزهای اخیر، یک عضو شورای اسلامی شهر داریون و مسوول شورای شهرستان شیراز و یک مدیر سابق دولتی در جهرم در راستای مبارزه قاطع و بی اغماض دستگاه قضایی با فساد، بازداشت شدند. 

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی، یکشنبه افزود: عضو شورای اسلامی شهر داریون (از توابع بخش مرکزی شهرستان شیراز) که همزمان ریاست شورای اسلامی شهرستان شیراز را نیز بر عهده داشت به اتهام فساد مالی و همچنین مسوول کنونی آبفای روستایی شهرستان خفر که پیش از این مسوولیت مشابهی در شهرستان جهرم را بر عهده داشته است به اتهامات مالی در زمان مسوولیت موصوف و نیز ۲ نفر از کارکنان این مجموعه به اتهام مشارکت با این مدیر دولتی و همچنین ۲ نفر از پیمانکاران به اتهام رشا (رشوه دادن) با دستور قضایی بازداشت شده‌اند.

وی اظهار داشت: شناسایی مفاسد کشف شده در نتیجه همکاری سربازان و پاسداران گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه بوده است.

موسوی بیان کرد: فساد اقتصادی رییس شورای اسلامی شهرستان شیراز و یکی از اعضای شورای شهر داریون و همچنین جرائم و تخلفات صورت گرفته در آبفای جهرم در شعبه ویژه مبارزه با فساد در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان (شیراز) در حال رسیدگی و تکمیل تحقیقات است.

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: پرونده‌های مبارزه با فساد به صورت ویژه در دبیرخانه مدیریت پرونده‌های مهم، تحت نظارت مدیریت ارشد قضایی استان قرار دارد.

موسوی، با اشاره به اینکه دستگاه قضایی در استان فارس علاوه بر ورود به جرائم ارتکابی مسوولان به موضوع ترک فعل مدیران و مسوولان نیز ورود داشته است، افزود: در قانون، ترک فعل مدیران و وارد شدن زیان به بیت‌المال و حیف و میل اموال عمومی در نتیجه ترک فعل نیز جرم تلقی شده و دستگاه قضایی متناسب با قوانین با این موارد برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و اداری یکی از سیاست‌های اصلی دستگاه قضایی است و دادگستری استان فارس با هدف اجرای منویات رهبر معظم انقلاب و در راستای دستور ریاست قوه قضاییه در خصوص مبارزه با فساد در کنار سایر نهادهای مسوول، مبارزه با مفاسد را با عزم و اراده‌ای راسخ دنبال می‌کند.

شورای اسلامی شهرستان شیراز از نمایندگان شوراهای شیراز، سه شهر و ۲ بخش اقماری شیراز تشکیل شده است و دارای ساختاری مجزا از شورای شهر است.


در همین حال، اداره اطلاع‌رسانی و پاسخگویی شورای اسلامی شهر شیراز در پی انتشار برخی اخبار در حوزه قضایی مبنی بر بازداشت رییس شورای اسلامی «شهرستان شیراز»، اعلام کرد: این موضوع هیچ ارتباطی با اعضای شورای اسلامی «شهر شیراز» ندارد.
در این اطلاعیه آمده است: هیچکدام از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در دوره پنجم، ریاست شورای شهرستان را بر عهده نداشته‌اند و هرگونه سوءبرداشت احتمالی، ناشی از عدم اطلاع کافی در خصوص ترکیب شوراهای شهر، شهرستان، استان و... است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403