موفقیت‌های نظام مرهون اتحاد و همدلی مردم است


موفقیت‌های نظام مرهون اتحاد و همدلی مردم است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی موفقیت‌های نظام را مرهون روحیه اتحاد و همدلی ایرانیان دانست و گفت: اشتراکات فرهنگ ایرانی و اسلامی ما کمک کرده تا امروز ایران اسلامی به عنوان کشوری ممتاز و صاحب‌نام و به عنوان قدرت منطقه‌ای در جهان معرفی شود.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری در دیدار هیات امنای مؤسسه فرهنگی و قرآنی خاتم النبین (ص) اهل سنت بیرجند افزود: حضرت امام (ره)، وحدت کلمه را به عنوان رمز موفقیت و پیروزی نظام اسلامی معرفی کرده‌اند و وحدت کلمه شاه کلید موفقیت‌های کشور است.

وی جامعه ایرانی را جامعه‌ای یکپارچه، متحد، همراه و همگام در همه زمینه‌ها معرفی کرد و گفت: اهل تشیع و تسنن همراه دیگر ادیان الهی و طوایف مختلف بلوچ، کرد، عرب و لر سال‌هاست در این آب و خاک به صورت مسالمت‌آمیز و با نشاط در کنار یکدیگر در آرامش زندگی می‌کنند و این اتحاد و همبستگی مردم کشورمان، در دنیا بی‌نظیر است.

استاندار خراسان جنوبی اساس فرهنگ حاکم بر کشور را فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی برشمرد و اظهار داشت: فرهنگ غنی ایرانی در کنار فرهنگ دینی ما که بر مبنای اسلام است، فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی را شکل می‌دهند.

وی قرآن کریم را معجزه جاوید خداوند و بزرگترین منشور و دستورالعمل سند رفتاری آحاد بشر خواند و افزود: آحاد بشر از قرآن به عنوان الگو و روشی برتر به اندازه شناخت و درک‌شان بهره می‌برند.

ملانوری گفت: بهترین شیوه‌های تربیتی، رفتار فردی، اجتماعی و برنامه‌های مدیریتی در قرآن کریم از لسان خداوند متعال به شیوایی بیان شده و برای همه آدم‌ها در همه دوره‌ها و زمان‌ها قابل درک است.

وی افزود: از معجزات قرآن کریم آن است که همیشه برای مخاطبان تازگی دارد.

استاندار خراسان جنوبی نیروی انسانی را به عنوان بزرگترین ثروت کشور معرفی کرد و گفت: کشورمان اگرچه ظرفیت‌های کم‌نظیری دارد اما اصلی‌ترین ثروت آن در افکار، توانایی‌های علمی، فنی، مدیریتی و رفتاری آدم‌ها نهفته است.

وی اظهار داشت: اگر جامعه ایران اسلامی می‌خواهد به رشد، تعالی و توسعه پایدار دست یابد و فرهنگ بزرگ اسلامی و ایرانی، اهداف عالی امام راحل و اندیشه‌های ارزنده مردمان این سزرمین را روز به روز توسعه دهد، لازم است از همه ظرفیت‌های کشور در کنار هم و در فضایی هم‌افزا بهره ببرد.

ملانوری، رمز موفقیت حرکت انقلابی حضرت امام خمینی (ره) را که امروز منشأ تحولات انقلاب‌گونه بسیاری از کشورها قرار گرفته است، بهره‌گیری از آیات قرآن کریم، اسلام، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) عنوان کرد.

وی گفت: اگر در این راه الهی از مکتبی غیر از اسلام ناب محمدی (ص) الگو گرفته می‌شد، این حرکت محکوم به شکست بود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در این کشور برای شیعه، سنی، زرتشتی، کلیمی و آشوری کرامت، عزت، حرمت و ارزش‌های انسانی در کنار حفظ امنیت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، زیرا در صورت خدشه‌دار شدن امنیت، همه از آن آسیب می‌بینند.

وی بر لزوم نقش‌آفرینی و بهره‌گیری از ظرفیت همه هم‌استانی‌ها در جهت رشد و تعالی استان تاکید کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس