کرونا جان یک نفر دیگر را در استان سمنان گرفت


کرونا جان یک نفر دیگر را در استان سمنان گرفت

سمنان- ایرنا- ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته جان یک نفر دیگر را در استان سمنان گرفت و بر این اساس از ابتدای شیوع این ویروس تا ظهر یکشنبه تعداد جانباختگان این بیماری در استان به 921 نفر رسید.

به گزارش ایرنا، کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه یکشنبه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ۴۶ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر شنبه تا ظهر یکشنبه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تاکنون به ۲۵ هزار و ۱۲۸ نفر رسید.

بنابر این گزارش، ۱۱۱ نفر به خاطر ابتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان سمنان بستری هستند و از ابتدای شیوع ویروس تاکنون ۱۸ هزار و ۱۱ نفر تاکنون به صورت سرپایی درمان شدند.

طبق اعلام شامگاه یکشنبه این کمیته، با ترخیص ۵۲ بیمار دیگر، موارد بهبودی و ترخیص بیماران کووید ۱۹ در این استان به ۷ هزار و ۶۲۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان نیز ابراز داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۷ هزار و ۷۰۱ مورد مثبت ویروس کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شد.

نوید دانایی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۹ الی ۱۰ اسفند ۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع این ویروس تاکنون به چهار هزار و ۶۴۹ نفر رسیده است و سیزده هزار و ۳۳ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

وی افزود: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه نیز به سه هزار و ۹۲۹ نفر رسید.

شهرستان‌های آرادان، گرمسار، سرخه، مهدیشهر، دامغان و سمنان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هستند.

طبق آخرین گزارش ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان، شهرستان‌های میامی ، آرادان و سرخه دارای رنگ بندی آبی و شهرستانهای سمنان ، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت زرد و شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران گفت: تاکنون یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۳ نفر از مبتلایان در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۰ هزار و ۷۳ نفر رسیده است.
سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۱۰ اسفند ۱۳۹۹) بر اساس معیارهای قطعی تشخیص هشت هزار و ۱۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و ۴۹۴ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۶۳۱ هزار و ۱۶۹ نفر رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403