دستگاه بویه هواشناسی دریایی در بندر آستارا راه‌اندازی شد


دستگاه بویه هواشناسی دریایی در بندر آستارا راه‌اندازی شد

آستارا - ایرنا - دستگاه بویه هواشناسی دریایی با هدف اندازه‌گیری و ارائه داده‌ها و اطلاعات مربوط به وضعیت جوی دریا، در آبهای ساحلی بندر آستارا راه‌اندازی شد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان روز یکشنبه در حاشیه راه اندازی بویه هواشناسی در آبهای ساحلی آستارا به خبرنگار ایرنا گفت: همانطور که ایستگاه هایی برای اندازه گیری کمیت های جوی در خشکی ایجاد شده، در دریا نیز برای دریافت پارامترهای جوی و دریایی به بویه هواشناسی نیاز است.

شبنم هادی نژاد افزود: بعد از بندر کیاشهر دومین بویه دریایی در استان گیلان در بندر آستارا راه اندازی و به آب انداخته شد و این دستگاه ارتفاع موج، دما و سمت حرکت آب را ارزیابی و اطلاعات را به ایستگاه هواشناسی این شهرستان منتقل خواهد کرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان گفت: بویه هواشناسی ۱۵ کیلومتر از ساحل آستارا فاصله دارد و نرم افزارهای آن در ایستگاه هواشناسی این شهرستان نصب شده و برای خرید و راه اندازی این وسیله، ۱۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: اطلاعات این دستگاه برای رونق گردشگری دریایی در فصول گرم، افزایش اطلاعات هواشناسی برای فعالان تجارت دریایی پیش از ورود و خروج کشتی ها از بندر و فعالیت های صید و صیادی بسیار مفید است.

هادی نژاد با اشاره به فعالیت ۱۳ ایستگاه هواشناسی در شهرستان های گیلان، گفت: اداره کل هواشناسی این استان با اعلام آنلاین اطلاعات زمان کاشت و برداشت ۶ محصول، به کشاورزان کمک علمی می کند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصادف خونین اتوبوس مسافربری با تریلی در جاده مهریز + وضعیت مصدومان