کاخ سفید: شتابی در کاهش تحریم‌های ونزوئلا نداریم


کاخ سفید: شتابی در کاهش تحریم‌های ونزوئلا نداریم

یک مقام کاخ سفید گفت که دولت آمریکا عجله ای در کاستن از فشار تحریم ها بر ونزوئلا ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام کاخ سفید به یک خبرگزاری انگلیسی گفت که دولت آمریکا برای کاهش فشار تحریم‌ها علیه ونزوئلا عجله‌ای ندارد.

خبرگزاری «رویترز» غروب یکشنبه به وقت تهران به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت که اگر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا اقدامات اعتماد سازی را انجام دهد و نشان دهد که آماده است تا با مخالفان به طور جدی مذاکره کند، آنگاه دولت آمریکا تحریم‌ها را کاهش می‌دهد.

این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه بعید می‌داند جو بایدن به زودی فشار موجود بر ونزوئلا را کاهش دهد، مدعی شد که تحریم‌های موجود به اندازه کافی مقررات ویژه ای برای اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه برای کمک به ونزوئلایی‌ها برای کنار آمدن با مشکلات اقتصادی و بیماری همه گیرکرونا دارد.

رویترز نوشت، این نشان می‌دهد که در حال حاضر بایدن آماده است تا تحریم‌های خاص از جمله مجازات های فلج کننده بر بخش نفت اعمال شده توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا راعلیه ونزوئلا حفظ کند.

دولت بایدن به صراحت اعلام کرده که «خوان گوآیدو» رهبر مخالفان را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسد. مادورو، رئیس جمهور مشروع ونزوئلا بارها گفتهکه گوایدو را یک عروسک خیمه شب بازی آمریکا می‌داند.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور از جمله انگلیس سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی گوآایدو را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجدداً به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

در انتخابات پارلمانی ونزوئلا، حزب رئیس‌جمهور ونزوئلا موسوم به حزب «سوسیالیست متحد ونزوئلا» و احزاب متحد رئیس‌جمهور این کشور موفق به کسب اکثریت کرسی‌های پارلمانی شدند. با این حال گوایدو رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا که در صدد کاهش اعتبار این انتخابات پارلمانی بود، آن را بایکوت کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی کشورش در یک سخنرانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش می‌شد، گفت: «ما مجمع ملی را با اکثریت آراء مردم ونزوئلا احیا کردیم. قطعاً این یک پیروزی بزرگ برای دموکراسی است.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا هشدار داده تا زمانیکه اروپا سیاست‌های تحریمی خود را کنار نگذارد، کاراکاس وارد هیچ‌گونه مذاکره‌ای با این اتحادیه نخواهد شد.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بارش باران و برف در برخی استان های کشور