جناب علم الهدی؛ دلار 25 هزار تومانی اتفاقا نتیجه نبود برجام بود!


در طول 3 سال گذشته برجام به پیراهن عثمان اصولگرایان تبدیل شده تا به لطف اقدامات ترامپ هر چه مشکل هست و نیست را به آن نسبت دهند، اخیرا امام جمعه محترم مشهد در اظهاراتی دلار 25 هزار تومانی را هم نتیجه برجام خواندند آن هم بدون اینکه توجه داشته باشند برجام برای چه امضا شد و در همان مدت کوتاه اجرا نصف و نیمه چه ثمراتی داشت.

جناب علم الهدی؛ دلار 25 هزار تومانی اتفاقا نتیجه نبود "برجام" بود!

نواندیش- رضا امیری: در طول ۳ سال گذشته برجام به پیراهن عثمان اصولگرایان تبدیل شده تا به لطف اقدامات ترامپ هر چه مشکل هست و نیست را به آن نسبت دهند، اخیرا امام جمعه محترم مشهد در اظهاراتی دلار 25 هزار تومانی را هم نتیجه برجام خواندند آن هم بدون اینکه توجه داشته باشند برجام برای چه امضا شد و در همان مدت کوتاه اجرا نصف و نیمه چه ثمراتی داشت.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر جمعه گفت: مگر برجام مقدس است؟ ۸ سال پای آن ایستادید و دلار ۳ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان رسید و این نتیجه برجام بود، برگشت به برجام مستلزم لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی در عمل است.

جناب علم الهدی مشخص نیست با چه تحلیل و ملاک و معیاری افزایش قیمت دلار را نتیجه برجام می دانند، اما به هر حال این توافق علی رغم تمام منتقدین داخلی و خارجی است توافقی در راستای برداشتن فشارهای اقتصادی، خروج ایران از ذیل فصل هفتم منشور ملل متحد و به طور کلی دور کردن سایه جنگ از سر ایران بود، حال اگر در این بین یکی از طرفین عهد شکنی کرد گناه آن این دیگر بر گردن برجام نیست.

منتقدان داخلی برجام در حالی همچنان از این توافق انتقاد کرده و آن را نامناسب می دانند که همزمان همفکران خارجی شان این توافق را هنر دیپلماسی ایران و کاملا به نفع ما بر می شمرند. در همان مدت کوتاه امضای برجام نیز ثمرات آن قابل لمس بود و بدون شک اگر عهدشکنی ترامپ نبود شاید امکان بهره برداری گسترده تر از آن نیز فراهم می گشت.

با این اوصاف باید خدمت امام جمعه محترم مشهد عارض شویم که دلار 25 هزار تومانی اتفاقا نتیجه نبودن و عدم اجرا برجام بود، اصلا دلار و مشکلات اقتصادی را چه به برجام بیچاره از همه جا بی خبر!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس