امام جمعه شاهرود: هنرمندان در رشد و بلوغ انتخاباتی تاثیرگذار هستند


امام جمعه شاهرود: هنرمندان در رشد و بلوغ انتخاباتی تاثیرگذار هستند

شاهرود – ایرنا – امام جمعه شاهرود گفت: هنرمندان با استفاده از هنر خود می توانند تاثیر بسزایی در رشد و بلوغ انتخاباتی مردم داشته باشند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی شامگاه یکشنبه در نشستی به مناسبت ولادت حضرت علی(ع) با هنرمندان شاهرود به انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: هنرمندان در هر قالب هنری از جمله تئاتر، خوشنویسی و موسیقی می توانند با ارائه هنر خود موجبات یک جهش انتخاباتی در مردم و انتخاب فرد اصلح را فراهم کنند.

وی بلوغ انتخاباتی را لازمه انتخاب صحیح خواند و تصریح کرد: اگر در انتخابات قومیت، پول و پارتی ملاک انتخاب قرار گیرد در توسعه و پیشرفت کشور دچار مشکل خواهیم شد.

امینی با بیان اینکه برخی از نامزدهای دوره های قبل اجازه ندادند مردم به این بلوغ برسند، اظهار داشت: مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید با تحقیق و دانش در خصوص نامزد خود پای صندوق های رای بروند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه زبان هنرمند زبان گیرایی است و می تواند درحیات مادی و معنوی شهر تاثیر گذار باشد، خاطرنشان کرد: هنرمندان می توانند آثار هنری که حاوی پیام های اخلاقی و اجتماعی است را در نمازجمعه قبل از برپایی نماز به معرض دید مردم قرار دهند.

وی با بیان اینکه نقش هنر در محدودیت ها بیشتر به چشم می آید، ابراز داشت: هنرمندان هیچ گاه دلسرد نشوند چرا که هنر ارزشی است که می تواند بسیاری از مسایل مورد نیاز مردم را بیان کند.

به گفته وی، هنرمندان می توانند از فرصت فضای مجازی با همه آسیب هایی که دارد در این دورانی که محدودیت هایی به خاطر شیوع ویروس کرونا ایجاد شده، استفاده کنند.

امینی به وضعیت شهرستان شاهرود در خصوص همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: بسیاری از هنرمندان و سایر اقشار مردم در این دوره همه گیری آسیب های زیادی دیدند و درس های بزرگی گرفتیم اما زندگی تعطیل نشد.

وی ادامه داد: این دوره برکاتی هم داشت که از آن جمله می توان به تعطیلی هزینه های عزاداری و برخی از هزینه های غیر ضروری در آیین های عروسی اشاره کرد.

امینی وحدت و همدلی نسبت به اقشار آسیب پذیر را یکی از برکات دوران شیوع ویروس کرونا خواند و تصریح کرد: برخی هم در کمک به اقشار کم برخوردار در این روزها با ارائه محصولات خارجی موجبات منفعت کشورهای دیگر را فراهم کردند که این امر شایسته نبود.

امام جمعه شاهرود حضرت علی (ع) را بزرگترین هنرمند در تاریخ خواند و گفت: هنوز قدر و ارزش این هنرمند بزرگ تاریخ ناشناخته و بهره مندی از این اقیانوس بیکران باقی مانده است.

وی به منویات امام راحل مبنی بر اینکه حضرت علی (ع) برای هرکس در هر رشته و هر زمان، مقتدا است، افزود: ورزش ایرانی و اسلامی ما افتخارش این است که مرشدش امیرالمومنین (ع) است.

امینی با بیان اینکه نهج البلاغه پر از هنر و بلاغت است، تصریح کرد: شیعه با افتخاربه امامت ایشان معتقد است و هر چه زمان بگذرد و هر چه علم و عقل بشر رشد کند بی نیاز از معرفت او نیست.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: در شهرستان شاهرود ۱۰ انجمن فرهنگی هنری و قرآنی فعالند.

رضا مهدیان با بیان اینکه ۷۴ کانون فرهنگی و ۱۴ نشریه در این شهرستان فعال هستند، افزود: ۲۸ آموزشگاه، ۲۷ چاپخانه، هشت موسسه فرهنگی و هنری و هشت موسسه قرآنی فعالیت دارند.

وی به برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در شاهرود اشاره کرد و اظهار داشت: با رایزنی های انجام شده، شاهرود تنها شهرستان کشور بود که این جشنواره در آن برگزار گردید.

مهدیان با بیان اینکه هنرمندان آسیب های زیادی در دوران همه گیری کرونا دیدند، ابراز داشت: کسب و کار هنرمندان جزو رده های صنفی است که در تمام رنگ بندی های کرونایی تعطیل و یا نیمه تعطیل شد و از این بابت باید مسوولان تدابیر خاصی پیش بینی کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...