پرداخت وام به ایثارگران و آغاز خانه‌تکانی شهری در آستارا


پرداخت وام به ایثارگران و آغاز خانه‌تکانی شهری در آستارا

آستارا - ایرنا - بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا به 6 خانواده شهید و جانباز 6 میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن پرداخت کرد و شهرداری این شهر نیز اجرای طرح خانه‌تکانی شهری را در آستانه عید نوروز آغاز نمود.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا روز یکشنبه در این اداره گفت: ۶ میلیارد ریال تسهیلات خرید مسکن با سود چهار درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله، امسال به ۶ خانواده آزاده، جانباز، فرزند شهید و جانباز بالای ۷۰ درصد پرداخت شده است.

نصرت الله شمس افزود: امسال سه میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به فرزندان شهدا و ایثاگران پرداخت شده است و برای ۱۸ جانباز که وضعیت مالی خوبی نداشتند، ۲۰ میلیون ریال مسمتری ماهانه پرداخت می شود.

وی بیان کرد: در سال جاری پنج نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر با استفاده از ۲۵ درصد سهمیه استخدام این خانواده ها از طریق آزمون استخدامی در اداره های دولتی شاغل شدند و در ایام شیوع کرونا در چند مرحله اقلام بهداشتی در بین خانواده های شهدا توزیع کردیم.

آستارا ۱۶۶ شهید، ۷۱ آزاده و ۶۱۵ جانباز دارد.

آغاز اجرای طرح خانه تکانی شهری در آستارا

شهردار آستارا از اجرای خانه ‌تکانی با هدف پاکسازی معابر و فضای عمومی شهر در آستانه سال نو خبر داد و گفت: در این طرح شهرداری با بکارگیری ۱۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و سبک و ۴۰ نیروی خدمات شهری تا پایان اسفندماه به شستشو، نظافت و زیباسازی شهر اقدام می کند.

جواد معیتی مشارکت دستگاه های اجرایی و سمن ها را خواستار شد و افزود: شهرداری آستارا در فرصت باقیمانده از سال و در تعطیلات نوروزی نیز به لکه ‌گیری و بهسازی معابر و مسیرهای تردد مسافران، خط ‌کشی مسیرها و رنگ‌آمیزی جداول بلوارها اقدام می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و مرکز آن از مناطق گردشگرپذیر ایران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک