5500 میلیارد ریال تسهیلات جهش تولید در آذربایجان‌غربی پرداخت می‌شود


5500 میلیارد ریال تسهیلات جهش تولید در آذربایجان‌غربی پرداخت می‌شود

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت پنج هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات در راستای جهش تولید در استان عملیاتی شده است.

نادر صادقی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی افزود: در طول خدمت دولت‌های یازدهم و دوازدهم مجموع سرمایه‌گذاری‌های داخلی انجام شده در آذربایجان‌غربی منجر به صدور یک‌هزار و ۳۶۶ پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت با اعتباری بالغ‌بر ۴۵ هزار میلیارد ریال و ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر فرصت شغلی شده است.

وی حمایت از تولید و توسعه واحدهای تولید و صنعتی را از جمله اولویت‌های استان عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۲۱ پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ‌ بر ۴۳۰ میلیارد تومان و سه هزار و ۵۶۰ نفر فرصت اشتغال در استان به بهره‌برداری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی از عملیاتی شدن پرداخت ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای جهش تولید در سفر رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به استان خبر داد و ابراز داشت: این تسهیلات در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان‌غربی پرداخت می‌شود.

وی اظهار کرد: در ۱۰ ماهه امسال نیز ۱۵۵ پروانه بهره‌برداری در بخش صنعت با اعتبار یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در استان صادر شده است.

صادقی با بیان این‌که در حوزه کشاورزی نیز ۲ هزار و ۴۰۰ پروانه بهره‌برداری با اعتبار یک‌هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۲۶ هزار نفر صادر شده، افزود: در بخش خدمات نیز ۷۸ طرح با اعتبار ۶۶۳ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی برای ۵۰۰ نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در بخش اشتغال فراگیر تاکنون ۲۲۲ طرح با ۲۶ هزار فرصت شغلی و در بخش اشتغال پایدار روستایی ۵ هزار و ۳۵۰ طرح با اعتباری بالغ‌بر ۴۵۰ میلیارد تومان و ایجاد فرصت شغلی برای ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که بر اساس نتایج مطالعات اتاق بازرگانی ایران حاصل از پایش ملی محیط کسب‌وکار در پاییز ۱۳۹۹، آذربایجان‌غربی به همراه سمنان و زنجان دارای ممتازترین وضعیت محیط کسب و کار است، افزود: آذربایجان‌غربی همچنین در سه ماهه نخست و دوم امسال به ترتیب رتبه‌های نخست و دوم را از آن خود کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به روند رو به رشد صادرات آذربایجان‌غربی گفت: میزان صادرات استان تاکنون ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده که نسبت به سال ۹۸ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از مجموع صادرات استان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار از بازارچه‌های مرزی انجام گرفته که نشان از نقش مؤثر این بازارچه‌ها در پیشرفت و ارزآوری برای استان است.

صادقی اقتصاد استان را متأثر از شیوع و گسترش بیماری کرونا دانست و ابراز داشت: بر اساس اعلام سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی در بخش صنعت ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان متضرر شده است. همچنین در بخش کشاورزی ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان و در بخش گردشگری نیز ۱۱۰ میلیارد تومان آسیب متوجه استان شده است.

وی عنوان کرد: برای کاهش این آسیب‌ها اعتباراتی تخصیص داده شده که توسط بانک‌های عامل به متقاضیان پرداخت می‌شود. در همین راستا در ۴۹ کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده ۴۰۰ مصوبه به مرحله اجرا رسیده که ۲۸۰ مورد مربوط به پرداخت تسهیلات بوده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت استان در ارتباط با سهام عدالت، گفت: از مجموع ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مشمول سهام عدالت هستند.

معاون استاندار گفت: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مشمولین سهام عدالت در استان روش غیرمستقیم را برای مبادلات سهام خود انتخاب کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)