کاخ سفید: با شرکای خود در گروه 1+5 برای در پیش گرفتن بهترین راه مشورت خواهیم کرد


کاخ سفید: با شرکای خود در گروه 1+5 برای در پیش گرفتن بهترین راه مشورت خواهیم کرد

مقام کاخ سفید اعلام کرد: با شرکای خود در گروه 1+5 در زمینه بهترین راه برای به پیش رفتن مشورت خواهیم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، باراک راوید خبرنگار اسرائیلی به نقل از مقامات کاخ سفید نوشت: در حالیکه از واکنش ایران ناامید شده‌ایم اما هنوز آماده تعامل مجدد در مسیر دیپلماسی معنادار به منظور دستیابی به بازگشت متقابل ذیل تعهدات برجامی هستیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

راوید به نقل از مقامات آمریکایی اضافه کرد: با شرکای خود در گروه 1+5 در زمینه بهترین راه برای به پیش رفتن مشورت خواهیم کرد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد با توجه به مواضع و اقدامات اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی، جمهوری اسلامی ایران زمان را برای برگزاری جلسه غیررسمی پیشنهادی توسط هماهنگ کننده اروپایی برجام مناسب نمی داند.

خطیب زاده تاکید کرد: هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه 2231 را اعلام ننموده است.

پیش از این روزنامه روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از دو مقام بلندپایه دیپلماتیک نوشت ایران پیشنهاد مذاکرات هسته‌ای مستقیم با آمریکا را رد کرده است.

این روزنامه آمریکایی نوشته طبق اعلام دو دیپلمات بلندپایه، ایران با پیشنهاد اتحادیه اروپا و آمریکا برای مذاکره مستقیم با واشنگتن درباره برجام مخالفت کرده است.

وال استریت ژورنال به نقل از یک دیپلمات بلندپایه اروپایى ادامه داده تهران حضور در نشست غیررسمى با گروه 1+5 را رد کرده زیرا حاضر نیست درباره توافقی مذاکره کند که قبلا در مورد آن مذاکره شده است. همچنین ایران خواستار تضمینی شده که بعد از انجام دیدار [احتمالی] آمریکا شماری از تحریم ها را لغو کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس