خودروهای الکتریکی باعث بیکاری کارگران خواهند شد


خودروهای الکتریکی باعث بیکاری کارگران خواهند شد

عصر خودرو- مدیر کارخانه Daimler Trucks اعلام کرد که الکتریکی شدن خودروها باعث بیکاری کارگران کارخانه‌ها خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مدیر کارخانه کامیون سازی Daimler Trucks به تازگی اعلام کرده است که استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی به خصوص به عنوان وسایل نقلیه باری، می‌تواند باعث از بین رفتن هزاران شغل در سراسر جهان شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مدیر این کارخانه تاثیر استفاده از خودروهای الکتریکی تا سال 2033 مشخص خواهد شد اما تا آن زمان به صورت آرام آرام شاهد بازنشسته شدن برخی از کارگران کارخانه‌ها خواهیم بود.

مارتین داوم در این رابطه اعلام کرد موضوع استفاده از خودروهای الکتریکی یک انقلاب در صنعت خودرو سازی به شمار نمی‌رود و تنها یک تحول یک شبه در این زمینه است. علت بیکار شدن بسیار از افراد با الکتریکی شدن خودروها کمتر بودن قطعات استفاده شده در این خودروها است که باعث تمایز آن‌ها نسبت به خودروهای احتراقی می‌شود و به این ترتیب کارگران موجود در کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها کمتر از هر زمانی کار خواهند کرد.

بیکاری حدود 14 هزار کارگر کارخانه Daimler Trucks
در حال حاضر مدیر کارخانه Daimler Trucks به طور دقیق اعلام نکرده است که چه تعداد کارگر با الکتریکی شدن خودروها بیکار خواهند شد اما در حال حاضر در بخش نیروگاه تولید کارخانه Daimler Trucks حدود 14 هزار کارگر مشغول کار هستند و بر اساس اعلام مدیر این کارخانه بخش زیادی از این کارگران بیکار خواهند شد.

مارتین داوم همچنین گفت که این موضوع باعث بروز فاجعه نخواهند شد و حداقل این کارخانه به صورت اجباری هیچ یک از کارگران خود را اخراج نخواهد کرد. گفتنی است که داوم قصد دارد با تنظیم توافق نامه‌های داوطلبانه، کارگرانی که قصد جا به جایی در محل دیگری از کارخانه دارند را به آن محل منتقل خواهد کرد. با این حال هنوز در سال‌های ابتدایی ساخت خودروهای الکتریکی هستیم و باید منتظر ماند و دید که در دراز مدت وضعیت کارگران به چه صورتی خواهد بود.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت