ویژگی های دسته چک جدید/نحوه صادر کردن چک های جدید بانکی+فیلم


محمدبیگی گفت: دسته چک‌های جدید که از سال 1400 صادر می‌شوند دارای 3 ویژگی هستند که آن‌ها را از سایر دسته چک‌ها متمایز می کند.

به گزارش سایت طلا،محمدبیگی مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص ویژگی دسته چک‌های جدید بانکی تصریح کرد: چک‌های جدید سه ویژگی خاص دارند که آن‌ها را از چک‌های قدیمی متمایز می‌کند.

او ادامه داد: رنگ این چک ها بنفش است، در پایین لوگوی چکاوک هر برگ چک عبارتی نوشته شده است که نقد شدن چک بدون ثبت در سامانه صیاد میسر نخواهد بود و ویژگی سوم زمان دار بودن چک ها است به گونه ای که تا ۳ سال اعتبار دارند.

این مقام مسئول در خصوص نحوه صادر کردن چک‌های جدید بانکی توضیح داد: با اجرای قانون جدید چک از سال ۱۴۰۰، صرفا امضای چک به معنی صدور آن نیست و باید حتما مشخصات صادرکننده و دریافت کننده چک در سامانه صیاد ثبت شود.

او افزود: یکی از روش های ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد این است که صادرکننده چک از درگاه های بانک خود استفاده کند و یک روش هم استفاده از اپلیکیشن های طراحی شده برای این کار است.

ویژگی های دسته چک جدید/نحوه صادر کردن چک های جدید بانکی+فیلم

محمدبیگی ادامه داد: مشتریان تا آخر سال فرصت دارند تا برای آشنایی با روش ثبت اطلاعات چک صادر شده به سایت شاپرک مراجعه و یک اپلیکیشن را برای ثبت اطلاعات چک انتخاب کنند.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی تاکید کرد: چک‌های جدید ثبت نشده در سامانه صیاد از ابتدای سال ۱۴۰۰ نقد نمی‌شوند. دسته چک‌های جدید از ابتدای سال ۱۴۰۰ در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که تقاضای دسته چک می‌کنند و بانک‌ها موظف هستند دسته چک‌های باقالب جدید در اختیار مشتریانشان قرار دهند.

محمدبیگی با بیان این که سقف اعتبار چک موضوع بسیار چالش برانگیزی است گفت: یکی از ویژگی‌های خوب چک‌های جدید این است که وقتی صادر کننده آن را ثبت می‌کند اعتبار صادرکننده تایید می‌شود و سقف اعتبار پس از چند ماه خوش حسابی صاحب چک قابل افزایش است.

مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی با بیان این که در قانون جدید چک حامل نداریم گفت: برای واگذاری چک به شخص ثالث نیز باید از طریق سامانه اقدام به ثبت مشخصات دریافت کننده کرد.

سایر خبر های مفید در 3 روز گذشته

عکس هایی عجیب و خنده دار که تا چند روز به آنها خواهید خندید | 198.4 هزار بلایی که هیچ وقت فکر نمی کردید خوردن برنج به سرتان بیاورد | 319.9 هزار قیمت امروز سکه، طلا و دلار، سقوط آزاد قیمت طلا | 91.6 هزار اتمام حجت کاخ سفید درباره تحریم‌های ایران | 118.7 هزار عکسی که به شما نشان میدهد که شخصیت قوی دارید یا ضعیف ! | 163.0 هزار با این کار ریزش مو های خود را تا ابد متوقف کنید ! | 80.8 هزار عکس جدید بازیگر سریال پایتخت به همراه شوهرش ! | 162.8 هزار تنها ماده غذایی که نیاز به هضم کردن ندارد و شما را چاق نمی کند | 95.6 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی