حذف رشته‌های منسوخ شده دانشگاهی/ تربیت دانشجویان ایرانی به روز نیست


حذف رشته‌های منسوخ شده دانشگاهی/ تربیت دانشجویان ایرانی به روز نیست

رئیس دانشکده شمسی پور فنی و حرفه‌ای گفت: رشته‌های منسوخ شده باید حذف شوند و دانشگاه‌ها متناسب با مشکلات جامعه به پذیرش دانشجو اقدام کنند.


رئیس دانشکده شمسی پور فنی و حرفه‌ای گفت: رشته‌های منسوخ شده باید حذف شوند و دانشگاه‌ها متناسب با مشکلات جامعه به پذیرش دانشجو اقدام کنند.

احمدرضا حقیقی، رئیس دانشکده شمسی پور دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره معضلات افزایش بی رویه تعداد دانشجویان در کشور اظهار کرد: طی چند سال اخیر بین پذیرش دانشجویان و بازار کار جامعه تناسب خوبی دیده نشده است.

او افزود: دانشگاه‌ها طی چند سال اخیر به رشته‌های تحصیلی که مورد نیاز جامعه هستند توجهی نمی‌کنند تا متناسب با آن‌ها به جذب دانشجویان بپردازند.

حقیقی تصریح کرد: باید رشته‌های منسوخ شده که برای رفع مشکلات جامعه تاثیری ندارند کنار گذاشته شود چرا که این عامل باعث افزایش بیکاری و کاهش اشتغال در جامعه خواهد شد.

او با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور نتوانسته اند دانشجویان به روز تربیت کنند، تاکید کرد: مهارت دانشجویان برای رفع نیازمندی‌های جامعه امری لازم و ضروری است که بیشتر دانشگاه‌های ما فاقد این امر هستند، یعنی با سطحی از فارغ التحصیلانی مواجه شده ایم که آن‌ها تنها صاحب مدرک شده اند و نتوانسته اند که نیاز‌های بازار کار بیرون جامعه را از بین ببرند.

رئیس دانشکده شمسی پور دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: بخشی از مراکز صنعتی که به جذب دانشجویان می‌پردازند برای آن‌ها دوره‌های تخصصی برگزار می‌کنند تا بتواند از مهارت و کارکردشان استفاده کنند.

او درباره وضعیت آموزش‌های ارائه شده به دانشجویان تحصیلات تکمیلی در آموزش عالی ایران گفت: تنها آموزش‌هایی که باعث تربیت دانشجویان برای ورود تاثیر بخش به بازار کار می‌شوند مفید خواهد بود چرا که با عملکرد خود باعث بهبود وضعیت کشور و رفع نیاز‌های جامعه خواهیم شد.

حقیقی اضافه کرد: اگر دانشجویان پزشکی و تحصیلات تکمیلی مرتبط با رشته خود می‌توانستند در بخش‌هایی از مراکز کشور فعالیت کنند آموزش‌های ایران تاثیر کاربردی تری داشت، برای مثال دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته برق اگر بتوانند نیاز‌های جامعه در صنعت برق را تامین کنند آن وقت است که آموزش‌ها به نحو احسنی انجام خواهد شد و مشکلات صنعت بر طرف می‌شوند و دانشجویان می‌توانند با فناوری‌های نوین و جدید جامعه آشنا شوند.

بیشتر بخوانید

ایران در تولید علم رتبه یک را کسب کرده است

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها