طرح توسعه میدان نفتی آذر تا ساعاتی دیگر به بهره‌برداری رسمی می‌رسد


طرح توسعه میدان نفتی آذر تا ساعاتی دیگر به بهره‌برداری رسمی می‌رسد

سرپرست استانداری ایلام از بهره برداری از طرح توسعه میدان نفتی آذر توسط رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد.

دکتر محمد نوذری اظهار کرد: مراسم بهره برداری رسمی از طرح توسعه میدان نفتی مشترک آذر با هزینه‌ای بالغ بر ۱.۴ میلیارد یورو و ظرفیت تولید روزانه ۶۵ هزار بشکه نفت خام، با حضور رییس جمهوری و به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با بهره برداری رسمی از این طرح، ظرفیت تولید روزانه از میدان نفتی مشترک آذر به ۶۵ هزار بشکه در روز خواهد رسید، گفت: تأمین منافع ملی، ایجاد فرصت اشتغال برای نیروهای بومی و رونق اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها در استان، از شاخص‌های برجسته اجرای طرح توسعه میدان نفتی مشترک آذر به شمار می آید.

سرپرست استانداری ایلام تصریح کرد: توجه دولت تدبیر و امید به حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان نسبت به همه دوره ها بی بدیل بوده و سرمایه گذاری قریب ۷ میلیارد یورویی در این حوزه گواهی مستند بر این ادعاست.

بر اساس این گزارش، در اجرای این طرح، حفاری ۲۰ حلقه به انجام رسیده است و هزینه‌های اجرایی طرح توسعه میدان آذر، بالغ بر ۱.۴ میلیارد یورو (معادل ۴۰ هزار میلیارد تومان) برآورد می شود که بخش قابل توجهی از آن از طریق صندوق توسعه ملی و بخشی دیگر نیز از طریق شرکت اهداف و وام‌های بانکی تأمین شده است.

گفتنی است سهم ساخت داخل در این پروژه بالغ بر ۷۵ درصد و سهم سرمایه انسانی بومی ۵۵ درصد بوده است که فردا دوشنبه ۱۱ اسفند ماه با حضور رئیس جمهور و وزیر نفت بصورت ویدئو کنفرانس و با حضور سرپرست استانداری ایلام و مجموعه مسئولان استانی به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اعدام برای کارگردان شیطان صفت / 2 دختر هنرجو را در تله شوم خود انداخت + جزییات