گزیده شعر سیدعلی میرافضلی منتشر شد


گزیده شعر سیدعلی میرافضلی  منتشر شد

گزیده‌ی شعرهای سیدعلی میرافضلی در قالب طرح «گزیده شعر ما» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر و روانه‌ی بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، این کتاب شامل یک مقدمه و نزدیک به ۱۴۰ قطعه شعر در قالب‌های مختلف که ۹۰ قطعه آن شعرهای کوتاه سیدعلی میرافضلی است.


بر اساس این خبر در بخشی از مقدمه‌ی کتاب «گزیده شعر سیدعلی میرافضلی» آمده است: دنیای امروز ما تحولات نوبه‌نو، نیازها و اقتضائاتِ کار برای طبقات‌ سنیِ مختلف را هم دستخوش تغییراتی عمده کرده است. این تغییر و تحول‌ها به‌عنوان مثال تا بدان‌جا پیش رفته که سازمان بهداشت جهانی امروزه نمی‌تواند تعریف واحدی از طیفِ سنی «نوجوانی» به دست دهد. صد البته تفاوت‌های آب‌وهوایی، جغرافیایی و نیز تحولات سیاسی و اجتماعی جوامع مختلف در این تفاوت‌ها، عواملی تعیین کننده‌اند.


مجموعه کتاب‌های «شعر ما» بیش و پیش از آن‌که حاصل طراحی و برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران تولید کتاب‌های ویژه «نوجوانان» باشد، حاصل «رفتار» نوجوان اهل شعر و کتاب جوان امروز ایرانی است با شعر.


بر همین اساس اولین قطعه شعر این کتاب با عنوان «نیایش»، سروده شده که در آن آمده است: صبح آمده‌ست و پنجره‌ها حرف می‌زنند/ گنجشک‌ها و زنجره‌ها حرف می‌زنند/ قربان روشنای لبانی که هر سحر/ با چشمه و نسیم و خدا حرف می‌زنند/ گاهی به حرفِ آینه‌ها گوش می‌دهند/ گاهی به لحنِ اشک و دعا حرف می‌زنند/ پشت قنوت پنجره، نیلوفران باغ/ از لحظه‌های آبی ما حرف می‌زنند/ این‌گونه گرمِ زمزمه این کیست در حیاط؟ / صبح آمده‌ست و پنجره‌ها حرف می‌زنند.
کتاب «گزیده شعر سیدعلی میرافضلی» به انتخاب فاطمه سالاروند در ۱۶۰ صفحه با قطع پالتویی، سه بار هم‌زمان منتشر شده و شمارگان آن در مجموع به ۷هزار و ۵۰۰ نسخه رسیده است.


علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت ۱۹هزار تومان از مراکز عرضه محصولات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و فروشگاه اینترنتی کانون به نشانی shop.kpf.ir خریداری کنند.

پایان پیام/31

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در